Backpacker
Lid
Op vakantie in Frankrijk. Huisje met wallbox. Wil op de avond voor vertrek toch de laadklep niet meer open... Na wat zoeken op internet blijkt dat vaker voor te komen (kan me herinneren dat de dealer het mechanisme al een keer preventief vervangen had). De enige oplossing is kennelijk de boel open te forceren, en daarna een nieuw mechanisme in te (laten) bouwen.
Ik had toevallig een busje met siliconenspray in de auto liggen, en heb dat eerst maar eens met zo'n rietje in de buurt van het mechanisme gespoten. Gelukkig ging een half uur later de klep ineens wel open. Dus voor nu is het probleem even opgelost.
Maar het zette me wel aan het denken. Het mechanisme van de laadklep bevat in essentie twee onderdelen: Het (aan de buitenkant zichtbare) palletje wat roteert bij indrukken en de laadklep dicht houdt. En een electronisch servo die ervoor zorgt dat dat mechanisme de boel niet kan ontgrendelen als de auto op slot zit.
Zolang Skoda V2L en V2G nog niet voor elkaar heeft, ben ik niet bang dat iemand de electronen uit mijn batterij gaat jatten. Dus wat mij betreft hoeft de laadklep niet op slot. Als ik nu eens de connector naar dat servomechanisme los haal, dan gaat de laadklep niet meer op slot (en dat lijkt het zwakste gedeelte van het geheel te zijn) maar heb ik nog wel dat roterende palletje dat de boel dicht houdt, ook bij bv. zijwind.
Heeft iemand dit toevallig ooit geprobeerd? Werkt dit? Zou dit bv. foutcodes in de computer kunnen genereren? Andere dingen waar ik niet aan gedacht heb?
Ter referentie: https://www.enyaqforums.co.uk/viewtopic.php?t=1259
Cover/scharnier zonder pin/motor: 5LG809702
Pin/motor combi: 8V0862159A of -B
Ik had toevallig een busje met siliconenspray in de auto liggen, en heb dat eerst maar eens met zo'n rietje in de buurt van het mechanisme gespoten. Gelukkig ging een half uur later de klep ineens wel open. Dus voor nu is het probleem even opgelost.
Maar het zette me wel aan het denken. Het mechanisme van de laadklep bevat in essentie twee onderdelen: Het (aan de buitenkant zichtbare) palletje wat roteert bij indrukken en de laadklep dicht houdt. En een electronisch servo die ervoor zorgt dat dat mechanisme de boel niet kan ontgrendelen als de auto op slot zit.
Zolang Skoda V2L en V2G nog niet voor elkaar heeft, ben ik niet bang dat iemand de electronen uit mijn batterij gaat jatten. Dus wat mij betreft hoeft de laadklep niet op slot. Als ik nu eens de connector naar dat servomechanisme los haal, dan gaat de laadklep niet meer op slot (en dat lijkt het zwakste gedeelte van het geheel te zijn) maar heb ik nog wel dat roterende palletje dat de boel dicht houdt, ook bij bv. zijwind.
Heeft iemand dit toevallig ooit geprobeerd? Werkt dit? Zou dit bv. foutcodes in de computer kunnen genereren? Andere dingen waar ik niet aan gedacht heb?
Ter referentie: https://www.enyaqforums.co.uk/viewtopic.php?t=1259
Cover/scharnier zonder pin/motor: 5LG809702
Pin/motor combi: 8V0862159A of -B