Laadproblemen

Luc1991

Nieuw lid
Zijn er meer mensen met laadproblemen van een Kodiaq PHEV ? Meestal laad hij wel , soms niet (plug and charge) en soms maar 6A. . Verder geen issues mbt instellingen ed .
Er is nog een bekende met hetzelfde probleem ....

Bakkertje

Forumguru
Waar laadt je? Het lijkt erop dat je lader knijpt en dat kan als deze voorzien is van load balancing. Dan knijpt ie het laadvermogen als er meer verbruikers in huis stroom vragen.

ebu

Nieuw lid
Ik heb ook wel eens problemen met het laden. Ik twijfel soms of het de laadpaal zelf is (openbare laadpaal in mijn woonwijk), maar omdat hij het de ene keer wel doet en de andere keer niet, begin ik eraan te twijfelen of het mss toch niet in de Kodiaq zit.
Als ik m aansluit springt het lampje op groen, maar als ik na een paar uur terugkom brandt het lampje rood en zie ik dat ie vrij snel na het begin gestopt is. Dus niet altijd zo, maar soms en niet alleen bij mij in de buurt, maar ook wel eens bij andere openbare laadpalen.

Patron

Senior Member
Ik heb er tot nog toe geen problemen mee. Pasen als een zonnetje en redelijk rap

Luc1991

Nieuw lid
Zoals ik schrijf ligt het niet aan de instellingen in de lader of auto. Het gebeurd soms wel / soms niet dus er zit geen structuur in het probleem ...

Aangezien er nu 2 bekende met dezelfde auto ook dit probleem hebben begin ik te twijfelen of het niet aan de auto ligt

Bakkertje

Forumguru
Het laden (of niet laden) wordt gestuurd door auto en of de lader, de lader wordt op zijn beurt door een CPO (Charge Point Operator) aangestuurd. Die CPO staat weer in verbinding met bijvoorbeeld de netbeheerders die de CPO kunnen vragen om minder energie af te nemen.
Daarnaast kan de auto zelf bepalen of hij wel of niet geldaden wil worden. De auto op zijn beurt wordt via de cloud aangestuurd door jezelf uit de app of door Skoda (ja die hebben ook toegang tot je auto).

Het wordt en beetje lang verhaal om helemaal uit te leggen hoe de sturing uiteindelijk gaat..

............
Als ik m aansluit springt het lampje op groen, maar als ik na een paar uur terugkom brandt het lampje rood en zie ik dat ie vrij snel na het begin gestopt is. Dus niet altijd zo, maar soms en niet alleen bij mij in de buurt, maar ook wel eens bij andere openbare laadpalen.
dat heb ik ook. Laad zelf alleen bij openbare laadpalen. Kijk meestal wel op mijn app of die nog aan het laden is, en als de app geen update kan doen over status van het laden, dan is het laden ook meestal gestopt.

Laatst bewerkt door een moderator:

A-Kodiaq

Actief lid
Heel bijzonder. Heb in de afgelopen 24 uur ook twee problemen gehad. Eerste was mijn Easee laadpaal die de geplande laadsessie vannacht niet heeft gestart. En vervolgens later op de dag bij een openbare laadpaal was de laadsessie afgekapt. Zou dit door een update zijn gekomen ofzo? Wel toevallig dat er nu meerdere berichten over komen in korte tijd hier

Luc1991

Nieuw lid
.....
Het wordt en beetje lang verhaal om helemaal uit te leggen hoe de sturing uiteindelijk gaat..
Ik snap heel goed hoe de sturing gaat . Ik plaats er 10 per week.

Ik ga eerst maar eens de dealer connecten

Bakkertje

Forumguru
Dat kan ik natuurlijk nooit weten. Overigens dat je er 10 per week plaatst zegt nog niets over dat je weet wat er in de back-end systemen gebeurd. Just trying to help here..

Luc1991

Nieuw lid
De laadpaal geeft aan (te zien via LB module) dat er 17a vrij is en wordt aangeboden en de auto neemt maar 3 of niets...

A-Kodiaq

Actief lid
Ik merk dat ik steeds vaker problemen heb met laden volgens het ingestelde laadschema. Het lijkt erop dat er iets veranderd is, want mijn auto reageert niet meer zoals verwacht wanneer de laadpaal 's nachts de laadsessie start. Deze week is het al drie keer gebeurd dat de auto niet laadde.

Van mijn Easee-laadpaal (Easee Charge Lite) ontvang ik wel een melding dat de laadsessie is gestart, maar na een paar minuten stopt deze weer. Er is dan slechts een minimaal verbruik van een paar watt. Zijn er anderen die dit probleem ook ervaren, of weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

Bovenaan Onderaan