Laadtijd accu

Tachi

Actief lid
Mijn accu is weer 'ns leeg, maar ja de auto stond twee weken stil. Ik heb de accu uit de auto gehaald en aan de lader gezet.

Hoe weet ik eigenlijk wanneer ie vol is?

De acculader geeft een laadstroom van 2 ampère aan en heeft een laadspanning van 13,4 volt. De accu zelf heeft een capaciteit van 60Ah.

TurboBooster

Forumguru
60:2= 30 uur.
Doch de laadstroom zal fluctureren, ga dus maar uit van ongeveer 48 uur oftewel 2 dagen.
Is de accu nog wel OK. want ook al staat een auto 2 weken stil dan nog mag de accu niet leeg zijn.

Tachi

Actief lid
Voordat ik ging laden stond er 12,3 volt spanning op en het oogje was zwart. Volgens het stickertje is groen goed, zwart een uitroepteken en wit slecht. Het is een Varta D21.

Ik heb de auto bijna 5 jaar en ik weet niet of de vorige eigenaar 'm ooit vervangen heeft. De auto is bijna 12 jaar oud. Zou zomaar kunnen dat de accu niet meer goed is. Dan heeft het beestje het lang volgehouden :)

Tachi

Actief lid
Hij deed het wel, maar hij hield z'n capaciteit niet lang vast leek het wel. Enige tijd na het laden stond de rustspanning op 13,1 volt en de volgende ochtend was het al gezakt naar 12,9 volt. Het oogje was nog wel groen.
Dus nieuwe accu erin, geen gezeik meer hoop ik :)

Bovenaan Onderaan