Lades onder voorstoelen.

Zit ik ff de boekjes door te nemen zie ik daar van die handige opbergvakken onder de voorstoelen voorbij komen....maar hebben we dus niet.

Is daar makkelijk aan te komen of moet er dan bijv een andere stoel in?

EdK

Forumguru
Voor de Yeti van mij zat hij al onder de bijrijdersstoel en heb er één aangeschaft bij superskoda voor de bestuurdersstoel.
En met beetje sleutelen en je stoel dus loshalen is het zelf wel te doen mits ze los verkrijgbaar zijn voor jouw model

Kiswum

Forumguru
Het was volgens mij een optie en bij Superskoda.com heb ik ze ook voorbij zien komen voor enkele tientjes

Cordoba

Forumguru
Ik heb ook al gehoord van mensen die ze voor 20 euro gekocht hebben in de UK. (weet niet meer of dat voor 1 of 2 stoelen was).

De kunststof middenplaat aan de voorkant onder de voorstoelen kan eruit, en dan kun je zo'n opberglade plaatsen.

EdK

Forumguru
Wel zo'n opbergladen plaatsen Cordoba houd wel in dat je stoel los moet van zijn sleden dat je daarna het een en ander moet losnemen en dan kunt plaatsen en dan een en ander weer moet vastdraaien .

Het is dus niet een klik systeem, voor men dat gaat denken.

Cordoba

Forumguru
OK, ik dacht eigenlijk dat het alleen een kwestie was van 1 of 2 schroefjes los en dan losklikken van het paneel, en vervolgens plaatsen van de lade vergelijkbaar met plaatsen van voorpaneel, maar dat is dus niet zo.

EdK

Forumguru
Neuh had mijn voorstoel met sledes geheel los en ingeklapt half op achterbank zodat ik toen er redelijk bij kon om de lade te monteren
En dan weer de stoel op zijn plek zetten en dan weer vastzetten met zijn 4 stuks Bouten met ZNX 10 dop

Wilko

Senior Member
Geen idee of er veel verschil is tussen deze lade voor de Fabia en Octavia (2), maar ik heb niet zo lang geleden zo'n ding via SuperSkoda gekocht en zelf ingebouwd. Dat was een eitje, en het ging met niet al teveel gedoe zonder de voorstoel van de rails te halen. Ik heb wel een paar keer gemopperd op de boutjes waarmee het vast zat, maar met een beetje creatief gereedschapsgebruik (T-stuk met bitje) lukte dat ook.

EdK

Forumguru
Knappe kerel ben je dan want bij de Yeti kun je het echt vergeten om goed te monteren zonder stoel los te halen.

Wilko

Senior Member
Knappe kerel ben je dan want bij de Yeti kun je het echt vergeten om goed te monteren zonder stoel los te halen.

Lijkt me dat het niks zegt over hoe knap ik dan wel of niet ben, maar juist alles over dat er mogelijk een verschil in inbouwmoeilijkheidsgraad tussen Yeti en Octavia (en mogelijk ook de Fabia 1 waar het hier over gaat) lades is.

Laat dat nou precies het punt zijn wat ik met mijn bericht hierboven wilde duidelijk maken.

Sja knap of niet maat ik heb zelf geen enkel probleem met het uit de auto schroeven van een stoel. Eerst voor 2 bouten los, stoel naar voren en rugleuning en dan de achterste 2 en dan pak je hem er zo uit. Workmate naast de auto stoel erop en eropknutselen die bak.

Nu alleen nog een adresje waar je die bakken kan krijgen...superskoda kon ik niks vinden...!?!?

Kiswum

Forumguru
Sloop? In de omgeving van Eindhoven was geen Skoda te vinden op de sloop. Bij het weglopen mompelde ik; Skoda's gaan natuurlijk niet kapot...

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan