lage 'achterkant'

lage \'achterkant\'

Met het gezin op stap geweest, twee pubers achterin + ca. 60-70 kg bagage in de achterbak. Bij behoorlijke verkeersdrempels en flinke kuilen in de weg raakte de onderkant van de trekhaak (de beugel dus) de straat. Nog niet met de caravan gereden, maar ik heb er zo een hard hoofd in. Wie heeft ervaring met dit 'doorzakken' bij toch niet al te veel belasting achterin. (Stel je voor dat er twee of drie zware volwassenen inzitten...)
Tips zijn welkom!

Re: lage \'achterkant\'

Henk, bedankt. Ik ga eens een kijkje nemen en de dealer lastigvallen. Misschien dat hulpveren soelaas bieden...

MMM

Lid

Vreemd, ben afgelopen week met 4 volwassenen en een kofferbak vol met een hoop ballast (ach ja, drie vrouwen mee hè) naar Zuid-Frankrijk gereden en geen centje pijn. Sterker nog, ik vondt juist dat ie beter op de weg lag.

Moet wel zeggen dat ik mijn O2 3 cm heb verlaagd en daardoor is hij juist erg mooi afgeveerd.

Die hulpveren? Heb ooit vanwege een gas-tank hulpveren laten plaatsen en daar had ik goed spijt van. De wagen werd een stuiterbak zonder comfort. Na een half jaar ergernis vertelde iemand me dat een verlagingsset wonderen deed. En inderdaad. Prima wegligging, niks geen doorzakken meer en bijna geen concessie gedaan aan het comfort. "Goede" verlagingsveren werken namelijk progressief.

Mark

Banned

Zeggen ze ook voor de Fabia, trekhaak kan de grond raken bij drempels, maar ik heb er geen last van.
Tijdje terug met een aanhangwagentje, 4 man en een hond in de auto naar Duitsland en de drempels die ik onderweg ben tegengekomen kon ik op een normale manier paseren zonder dat er iets tegen de grond kwam.
Hulpveren zou ik niet plaatsen, als de auto leeg is kan de boel flink beginnen stuiteren op een slechte weg.

Bovenaan Onderaan