Lage auto...

emilio3333

Forumguru
Zoek functie al geprobeerd maar niks gevonden.
Ik rij al een paar maanden in een Superb Combi 1.6 TDI uit 2012. (Active business, greenline).
De auto moet ik 'oprijden' van mijn werkgever.
De auto heeft een trekhaak.
Wat mij opvalt is dat de auto zo ontzettend laag is. Bij menig drempel raak ik met de trekhaak en onderkant vd auto de grond. Dit geeft echt een klap dan en klinkt niet best...
Bij meerdere mensen in de auto of wat meer bagage is rijden in deze auto helemaal geen doen.
Moet dan kruipen over drempels om er overheen te komen zonder de bodem te raken.

De parkeersensoren achter (origineel) hebben naar mijn idee ook geen functie.
De auto is zo laag dat deze bij achteruit rijden bijna altijd piepen omdat de sensoren de grond als obstakel zien...
Auto heeft al ruim 330000 km gelopen.

Ik heb hier nog nooit iets over gelezen maar is dit bekend en/of is er een oplossing voor?

Arjann

Forumguru
Je zou de schokdempers eens kunnen laten controleren op lekkage. Gezien de kilometerstand is het heel goed mogelijk dat de werking van de schokdempers niet optimaal meer is. Wat ook een optie is, is om hulpveren achter te laten monteren

emilio3333

Forumguru
@B Stuurder.
Jij zegt wat ik denk....
Zit in een nieuwe baan en dit bedrijf koopt auto's
Kwam uit een mooie volle Golf station en nu deze auto.
Auto is ook volledig uit geleefd zowel binnen als buitenkant.
Auto gaat er over twee maanden uit en rij er alweer een half jaar in.
Maar deze problemen wennen helaas niet.:nono:

Bakkertje

Forumguru
Precies @SuperBeeb ik neem aan dat je afspraken hebt gemaakt over hoelang je die auto moet rijden en dat je je werkgever hier ook aan zou kunnen houden.
Ik snap wel dat je bij een nieuwe werkgever dat wellicht liever niet doet, maar dat werkt twee kanten op. Ook je werkgever mag best z'n best doen om je te behouden..

Antera

Donateur
Heeft idd geen zin om er nu nog veel aan te doen. Over 2 maanden inleveren en je nieuwe in ontvangst nemen?