Lage zon slecht zicht.

Fabia 123

Forumguru
Vooral bij een lage zon waar je recht tegenin gaat is de kans op verblinding groot. Natuurlijk zijn er zonnebrillen, en hebben auto's zonnekappen en getint glas maar dat blijft behelpen.

Wie weet een oplossing tegen verblinden. Bij mijn weten hebben autofabrikanten geen oplossing die beter is dan bovenstaande.

Rosinfield

† In Memoriam
Nee, soms is het gewoon bijna niet te doen. Had het laatst ook, lage zon en ruit nog niet goed schoon, half beslagen (net weggereden). belangrijk is om rustig te blijven. Desnoods af en toe bijna tot stilstand komen en maar hopen dat je weer even iets ziet om je op te orienteren

Skodiaq

Forumguru
Ik kan de zonnebrillen van Serengeti ten zeerste aanraden. Deze zonnebrillen zijn echt fantastisch vergeleken met de troep van bijvoorbeeld Rayban e.d. Zeker in combinatie met een nat wegdek blijft het zicht met deze brillen prima. Alleen jammer dat je een tweede hypotheek moet afsluiten voor zo'n ding.

Highway

Forumguru
@Skodiaq mee eens, heb ook een Serengeti zijn goed zonnenbrillen. Maar hypotheek aflsuiten om er 1 te kopen valt wel mee hoor. Die van mij in Engeland gekocht voor iets van 150 euro.

Is een met kunststof lenzen en frame die je helemaal om kan buigen. Is een behoorlijk lichte bril dus weinig hinder / last van als je die op hebt.

Rosinfield

† In Memoriam
Er zijn situaties dat niets helpt en je alleen mag hopen snel weer wat te zien of anders beter kunt stoppen als het kan, alle hypotheek-brillen ten spijt

CDK

Forumguru
Serengeti heeft inderdaad uitzonderlijk goede zonnebrillen, ik draag ze ook graag in de auto.

B.Stuurder

Forumguru
Ik heb even gekeken, maar mooie brillen hoor van Serengeti. Fotochromatisch en Polarized glazen. Rond de €250 maar daar heb je jaren plezier van.

Skodiaq

Forumguru
De prijs val op zich wel mee, totdat je er glazen op sterkte in wil... ;)

@Rosinfield Dat klopt. Gelukkig verminder je het aantal situaties drastisch met een goede zonnebril.

Rosinfield

† In Memoriam
Ok, maar m.i. gaat het hier om een kwalitatief verschil. In de meeste situaties tegen de zon in, is het prettiger met een bril en kun je ook zonder bril wel rijden, al is dat dan niet prettig met spleetogen. Maar een enkele keer gebeurt het dat niets helpt en je echt niets meer ziet en alleen maar kunt hopen dat het goed gaat en snel beter wordt, dan wel indien mogelijk stoppen. Uk heb dat één keer midden in Leeuwarden moeten doen, dat ging echt niet

Fabia 123

Forumguru
Veel van wat hierboven staat herken ik.
Een voorruit van Serengeti is vast zo duur dat een tweede hypotheek niet genoeg is.
Oppervakte voorruit : oppervlakte glas * Prijs per glas is vast heel duur.

Noord26

Forumguru
Een goede Serengeti kost je circa €200,-

Heb deze gekocht nadat ik de tip kreeg van mij oom. Die was piloot bij KLM. 8 uur of langer tegen die felle zo'n in kijken deden de schermen in de Boeing ook niet alles tegen. Met Serengeti was dat verdwenen. In dit geval is het echt waar voor je geld. Alle schittering is meteen weg.

B.Stuurder

Forumguru
Een goede Serengeti kost je circa €200,-

Heb deze gekocht nadat ik de tip kreeg van mij oom. Die was piloot bij KLM. 8 uur of langer tegen die felle zo'n in kijken deden de schermen in de Boeing ook niet alles tegen. Met Serengeti was dat verdwenen. In dit geval is het echt waar voor je geld. Alle schittering is meteen weg.

Ik dacht dat een zonnebril met Polariod glazen problemen konden geven in een vliegtuig vanwege de beglazing van de cockpit en sommige instrumenten?

Skodiaq

Forumguru
Ik dacht dat een zonnebril met Polariod glazen problemen konden geven in een vliegtuig vanwege de beglazing van de cockpit en sommige instrumenten?
Klopt. Met Serengeti brillen moet je soms je hoofd letterlijk 90 graden kantelen om een scherm goed te kunnen zien door de polarisatie.

Highway

Forumguru
Serengeti heeft een speciale lijn voor piloten. Deze is donkerder boven, en lichter onder. Ik weet zo niet of ze ook iets qua polarisatie gedaan hebben zodat de instrumenten etc. wel goed leesbaar blijven.

Ik heb geen last bij het lezen van schermpjes in de auto met mijn zonnenbril op.

B.Stuurder

Forumguru
Geeft dat bij autorijden hinder bij het lezen van het scherm of dashboard?
Nee, standaard Serengeti brillen zijn specifiek bedoeld voor automobilisten. Alle zonnebrillen van Serengeti hebben kleurende glazen die zich aanpassen aan de hoeveelheid licht en gepolariseerde glazen zodat schitteringen weggenomen worden.
Die brillen met lichtere onderzijde zijn inderdaad voor piloten om instrumenten goed te kunnen aflezen, in de auto kan dat ook, maar is normaal gesproken niet nodig.

Bovenaan Onderaan