Millgate
Lid
Het is crisis en dat zullen we weten ook. Toen het begin jaren tachtig economisch helemaal mis was, hadden we heerlijkheden als de Opel Kadett 1.0S en nu gaan autofabrikanten wederom tot desperate acties over. U heeft inmiddels kunnen lezen over een 1,2 liter Dacia Sandero die pas bij 4.250 toeren aan zijn maximum koppel zit, een Mini One die het qua acceleratie aflegt tegen een Daihatsu Cuore en vandaag komt Skoda met een crisisuitvoering van de Fabia Combi: deze 4,24 meter lange carrosserievariant laat zich namelijk per direct combineren met de allerlichtste motor van het Volkswagen concern: de 1,2 liter 3-pitter met 2 kleppen per cilinder (in totaal dus 6 stuks) en 60 pk/108 Nm.
Houdt u van nagelvijlen, dan wilt u vast de tijd weten die de Skoda nodig heeft om 100 km/u te bereiken: 16,8 seconden. De topsnelheid bedraagt onder ideale weeromstandigheden 156 km/u. Voor het verbruik hoeft u trouwens de nieuwe variant niet te kiezen, want de 60 pk uitvoering verbruik even veel als de 12-kleps 70 pk versie: gemiddeld 5,9 liter per 100 kilometer. Dit betekent een CO2 uitstoot van 140 gram, waarmee de Fabia niet in aanmerking komt voor korting op de bijtelling (bijvoorbeeld 20 procent in plaats van 25 procent).
Wat is er dan wel aantrekkelijk aan de nieuwe 60 pk uitvoering? Enkel de prijs: die bedraagt namelijk slechts 11.900 euro. Voor dit bedrag zorgen de Tsjechen dan voor de Go-uitrusting, maar daar moet u zich niet te veel bij voorstellen. Het prijsvoordeel ten opzichte van de 70 pk versie bedraagt 1.145 euro. En, voordat u denkt: "gut, wat is Autointernationaal.nl toch negatief over die Skoda!", dat maakt hem eigenlijk ook wel weer interessant. Bij de hatchback versie is het tarief verschil tussen de 60 pk en 70 pk uitvoering namelijk slechts 490 euro groot. Of anders gezegd: als u 140 euro bijlapt, maakt Skoda van de simpelste Fabia hatchback een Combi. En dan kan het best slim zijn om de Skoda rijder te volgen.
(bron: autointernationaal.nl)
Houdt u van nagelvijlen, dan wilt u vast de tijd weten die de Skoda nodig heeft om 100 km/u te bereiken: 16,8 seconden. De topsnelheid bedraagt onder ideale weeromstandigheden 156 km/u. Voor het verbruik hoeft u trouwens de nieuwe variant niet te kiezen, want de 60 pk uitvoering verbruik even veel als de 12-kleps 70 pk versie: gemiddeld 5,9 liter per 100 kilometer. Dit betekent een CO2 uitstoot van 140 gram, waarmee de Fabia niet in aanmerking komt voor korting op de bijtelling (bijvoorbeeld 20 procent in plaats van 25 procent).
Wat is er dan wel aantrekkelijk aan de nieuwe 60 pk uitvoering? Enkel de prijs: die bedraagt namelijk slechts 11.900 euro. Voor dit bedrag zorgen de Tsjechen dan voor de Go-uitrusting, maar daar moet u zich niet te veel bij voorstellen. Het prijsvoordeel ten opzichte van de 70 pk versie bedraagt 1.145 euro. En, voordat u denkt: "gut, wat is Autointernationaal.nl toch negatief over die Skoda!", dat maakt hem eigenlijk ook wel weer interessant. Bij de hatchback versie is het tarief verschil tussen de 60 pk en 70 pk uitvoering namelijk slechts 490 euro groot. Of anders gezegd: als u 140 euro bijlapt, maakt Skoda van de simpelste Fabia hatchback een Combi. En dan kan het best slim zijn om de Skoda rijder te volgen.
(bron: autointernationaal.nl)