Lakbeschadiging bij achterklep

Deze week heb ik het volgende geconstateerd op mijn combi: de lak is aan het afbladderen op het punt waar de achterruit onder tegen het plaatstaal zit. Het vreemde is dat aan de linkerkant de ruit zo´n 2 tot 3 mm boven het staal zit, en aan de rechterkant raakt de ruit het staal. Dit is dus ook de plek waar de lak afbladdert. Ook is de zwarte laklaag die aan de binnenzijde van de ruit zit, hier afgeschilferd. Misschien, als ik hier lang genoeg mee wacht, kan ik straks meedoen met de thread over roest op de achterklep!? Dit zou een oorzaak van het roesten kunnen zijn, maar hebben meer mensen met een O1 combi hier last van? Zou dit onder fabricagefout vallen? Op lakgarantie (3 jaar) zal ik wel niet meer hoeven rekenen (4 jaar oud). Ik hou jullie op de hoogte.

taamkrid

Nieuw lid
Heb dezelfde klacht bij octavia 1 uit 2002 en geconstateerd bij aankoop (1 week geleden. Het gaat hersteld worden door schadeherstelbedrijf over 2 weken. Ik ga dit wel goed in de gaten houden voor een eventueel vervolg...

Intussen was bij de dealer geconstateerd dat de achterruit er idd scheef in was geplakt (af fabriek) waardoor de lak afbladderde. Het geheel is onder garantie gerepareerd, dus ruit eruit, achterklep gespoten, ruit er in, nu wél recht. Ziet er weer uit als nieuw en alle lof voor de medewerking van Rotel in Breda!

skodi

Nieuw lid
hoi Patrick, ditzelfde probleem heb ik vorig jaar ook gehad. aan de dealer voorgelegd, achterruit was niet goed gemonteerd (af fabriek?) is keurig overgespoten door schade-hersteller, kostenloos.... met dank aan skodadealer kreijne.

Bovenaan Onderaan