Lakpantser?

flatron

Actief lid
Ze vroegen in de garage of onze auto voor aflevering moest behandeld worden met paint plus. Heeft iemand zijn skoda met dit product laten behandelen? Help dit effectief? Of is dit een verkoop-truc?

Cordoba

Forumguru
Ik ken het product niet, in elk geval niet met deze naam. Ook vergelijkbare producten die vaak wel een goede naam hebben, vallen met praktijktests door derden/onafhankelijken eigenlijk steeds door de mand. Een mooi voorbeeld daarvan is Waxoyl: bij een vergelijkende test waar een paneel met de ene helft met Waxoyl werd behandeld, en de andere helft met een goede sealant, waren de resultaten zeer verrassend. Waxoyl claimt met een jaarlijkse 'onderhoudsbeurt' aan de Waxoyl laag, dat het 3 jaar moet standhouden. Direct na het aanbrengen van de lagen, leek Waxoyl al iets minder effect te geven dan de gewone sealant (synthetische wax), na 3 weken was het resultaat overduidelijk in het voordeel van de sealant, na 6 weken was er van de Waxoyl geen verschil meer te zien ten opzichte van een onbehandeld paneel, waar de sealant nog zeer duidelijk zijn werk deed.

Waxoyl kost zo'n 300 euro voor een 1e behandeling, de sealant kost iets van 15 euro per fles, en met die hoeveelheid kun je een auto tientallen keren behandelen.

Als je je auto echt netjes wil houden ga dan eens rondkijken op een 'detailing forum' daar zie je veel van producten en werkwijzen om een auto netjes en glanzend te houden/krijgen. Overigens zijn er grofweg 2 manieren om een auto goed te laten glimmen:
- alle lakfoutjes verdoezelen met producten met daarin zogenaamde 'fillers', maar na een aantal keren wassen verdwijnt dat effect
- lakfoutjes corrigeren via polijsten
Bij beide methoden wordt in de regel ook gebruik gemaakt van producten om de lak na behandeling te beschermen, en vaak wordt een combinatie van werkwijzen en producten gebruikt.

Laatst bewerkt:

Jee13

Forumguru
Waxoil en dergelijke producten zijn zeker achterhaald

Sterker nog, ik durf mijn auto naar 1 met waxoil te zetten en ik weet wel welke beter beschermd is

Tegenwoordig zijn er wat andere producten op de markt met nanocoating, ik ben daar nog niet volledig van overtuigd, maar dit schijnt beter te werken dan waxoilachtige applicaties

Rallye

Forumguru
Maar zou het een verschil maken voor mensen die niet uren bezig willen zijn om hun auto perfect te hebben, maar hem gewoon snel schoon willen hebben?

Mijn auto heb ik laten voorzien van een teflon coating en ik heb echt het idee dat vuil minder hecht. Hij is gewoon snel schoon.

Bovenaan Onderaan