Lakstift om klein vlekje te kleuren, bestellen?

J126R

Lid
Beste forumleden,

ik heb vandaag gemerkt dat er aan mijn koffer een vlekje is waar de lak afgeschuurd is. geen diepe kras dus maar eerder een klein vlekje waar net de laklaag (kleur) af is. Nu vroeg ik mij af of ik ergens zo een lakstiftje kan bestellen en of iemand hier ervaring mee heeft...? De kleur is platin grey en het vlekje is +/- 1cm². Werkt zo een lakstiftje voldoende om het vlekje te camoufleren, lijkt me gek om de koffer te laten herspuiten voor een klein vlekje...

Dank bij voorbaat

Pendragon

Donateur
Als de kleur eraf is gaat zo'n lakstiftje echt niet helpen. Bovenop de kleur zit ook nog een blanke lak. Je zou het kunnen proberen met het bestellen van een setje bij de dealer. De kleurcode kun je in je boekje vinden. Het is alleen wel een heel secuur werkje (vind ik). Het setje bestaat dan uit een kleurlak en een blanke lak.

Update: de anderen hebben natuurlijk gelijk, maar ik dacht dat je het over zo'n stiftje had die je vaak in die stomme reclame's ziet. Als je het bij Skoda besteld dan gaat het zeker werken, heb ik zelf ook wel eens gedaan. Blijft wel een werkje om het goed te doen.

Cordoba

Forumguru
Ligt er een beetje aan wat je zelf er van verwacht. Ik had op mijn auto bij aankoop bijv. diepe krassen bij het tankklepje, die erg opvielen doordat ze wit(grondlak) afstaken tegen de donkergroene lak. Krassen voorzichtig ingevuld met lak van een lakstift (via dealer) en het viel al veel minder op, na het eerst wat gladder polijsten van de aangebrachte lak, transparante lak ook aangebracht, en de tint klopt nu ook redelijk, alleen doordat het niet zo strak is als de originele lak zie het door andere reflectie. Oorspronkelijk was het op 10 meter afstand zichtbaar, nu zie je het op 1 á 2 meter afstand. (dus gedaan met laksetje van dealer, alleen niet het kwastje in de dop van de lakstift gebruikt, maar andere kwastjes)

Karstieman

Forumguru
Natuurlijk werkt zo'n lakstift om je lak bij te werken !
De originele Skoda lakstiften komen als duo met een flesje kleur en een flesje blanke lak.

Tip: Het belangrijkste is om het zo voorzichtig mogelijk aan te brengen, want je gebruikt snel te veel.
Laat het kwastje uit het flesje voor wat het is en gebruik een tandenstoker om de verf in het beschadigde gebied te laten lopen.
Als je iemand kent (met ervaring) die kan polijsten, dan zou je de plek kunnen laten polijsten, waardoor je schade zo goed als onzichtbaar is.

Tip2: Als je iemand kent die kan polijsten, dan zou het ook goed kunnen dat deze persoon alleen met een goede polijstbeurt je schade zo goed als helemaal kan herstellen !
Dat scheelt je weer een lakstift.

Ron_2

Senior Member
Een lakstift is ook nooit weg om steenslagpitjes aan te stippen, je voorkomt ermee dat het plekje uiteindelijk gaat roesten.
Overigens is nabehandelen met blanke lak wel nodig voor de uiteindelijke kleur en waterbestendigheid van de bijgestipte lak.

Cordoba

Forumguru
Blanke lak zit volgens mij alleen bij de metallic lakken, niet bij de unikleuren, of vergis ik me?

Bovenaan Onderaan