Hallo,
Yep, daar is ie weer met een sinds gisterochtend brandend MM lampje in het dashboard.
het is wel 2800 km uitegweest !!! zou het bijna zijn gaan missen ..........
Gisteravond van de Fabia 1 het storingsgeheugen laten uitlezen.
Dt i.v.m. het gaan branden van het motor management indicatie eerder
s'ochtends op de weg naar het werk.
Motor liep zoals gewoonlijk bij MM indicaties nog steeds als een zonnetje.(zie eerdere topics over mijn fabia en Motor management perikelen.)
Maar nu de kern, de storingsmelding gaf aan dat de Lambdasonde moest worden vervangen...... euhhhh wat ???
Géén idee hoe met een defecte sonde en dus metingen een blok zo mooi kan lopen.
Is dit wederom een soort van ..... "we gaan de sonde maar vervangen omdat de computer dat aangeeft en daarna zou het best eens kunnen dat de storing wordt opgelost ......"
Heeft iemand ervaringen met deze melding mogelijke reparatie ?
Wat mag dit zoal kosten ?
Kan de sonde zelf worden gemonteerd of moet hij worden "ingeleerd "?
( Technisch zou dit monteren voor mij een fluitje van een cent moeten zijn, of vergis ik me en is er door Skoda weer vanalles achter verscholen ?)
Tips of trucs waar zo'n sonde dan evt. voor een redelijk bedrag is te bestellen etc ?
Bedankt voor het meedenken.
Greetings, Claymore.
Yep, daar is ie weer met een sinds gisterochtend brandend MM lampje in het dashboard.
het is wel 2800 km uitegweest !!! zou het bijna zijn gaan missen ..........
Gisteravond van de Fabia 1 het storingsgeheugen laten uitlezen.
Dt i.v.m. het gaan branden van het motor management indicatie eerder
s'ochtends op de weg naar het werk.
Motor liep zoals gewoonlijk bij MM indicaties nog steeds als een zonnetje.(zie eerdere topics over mijn fabia en Motor management perikelen.)
Maar nu de kern, de storingsmelding gaf aan dat de Lambdasonde moest worden vervangen...... euhhhh wat ???
Géén idee hoe met een defecte sonde en dus metingen een blok zo mooi kan lopen.
Is dit wederom een soort van ..... "we gaan de sonde maar vervangen omdat de computer dat aangeeft en daarna zou het best eens kunnen dat de storing wordt opgelost ......"
Heeft iemand ervaringen met deze melding mogelijke reparatie ?
Wat mag dit zoal kosten ?
Kan de sonde zelf worden gemonteerd of moet hij worden "ingeleerd "?
( Technisch zou dit monteren voor mij een fluitje van een cent moeten zijn, of vergis ik me en is er door Skoda weer vanalles achter verscholen ?)
Tips of trucs waar zo'n sonde dan evt. voor een redelijk bedrag is te bestellen etc ?
Bedankt voor het meedenken.
Greetings, Claymore.