lamdasonde octavia 1 1.6 benzine 1998

memoscan

Senior Member
Hallo beste forumleden wie kan mij vertellen waar de lamdasonde zit, graag met spoed ! reparatie
met hartelijke dank.
Memoscan

memoscan

Senior Member
Hallo Ronnie, fijn dat je zo snel reageert.'
ik had al op het forum gezien dat je een goede kennis bezit, motorcode 1U2 2Dof het nummer TMBzzz1u

Ronnie

Forumguru
1U2 is dus de Octavia 1, nu de motorcode nog......
Het zou een AEH of een AKL motor moeten zijn.....

Ronnie

Forumguru
Dat kan kloppen, dan is het modeljaar 1999.
Positie 7 op het plaatje is de Lambdasonde.
Antwoord even wanneer je het bestelnr. wilt hebben, dan zoek ik het even op.

Bijlagen

• Octavia 1 Uitlaatspruitstuk.doc
    73 KB · Weergaven: 32

memoscan

Senior Member
Gevonden!! ik wil graag het bestelnummer van je. kun je mij ook vertellen of het een 1 draads of 2 draads is, ik heb in het onderdelen vraagbaak van mijn fabia gekeken maar in mijn idem auto als van jou zit deze in het spruitstuk vandaar dat ik deze niet kon vinden, hartelijk dank voor je snelle reactie, eerst maar even schoonmaken lukt dit niet dan maar een nieuwe er in draaien.

Ronnie

Forumguru
Volgens het el. schema zou het een 4 draads aansluiting moeten zijn. (steker met een ronde en een platte zijde.)

Bestelnr: 06A 906 265 P Prijs: € 142,- ex, € 168,98 incl. BTW.

memoscan

Senior Member
Is dit het orginele skoda onderdeelnummer ? of imitatie en wat is aan te raden ik werk heel veel met goede imitatatieonderdelen en heb op de site van www.uitlaatdisconter deze gevonden voor 58,90 euro ik moet dan wel werken met verbindingsschuifjes voor de draden.

Ronnie

Forumguru
Dit is het originele Skoda onderdeelnr. (en prijs). Een alternatieve zou even goed moeten werken......
Bijgevoegd nog een methode om de sonde de testen.

Bijlagen

• Signaalkabel lambdasonde en aansturing controleren.doc
    71,5 KB · Weergaven: 20

memoscan

Senior Member
Zoals je weet, meten is weten en ik zal dit ook inderdaad doen, hartelijk dank voor je info, goed weekend en ik zal je nog laten weten of het gelukt is.

memoscan

Senior Member
Hallo Ronny,
Ik zou je informeren hoe het gegaan is bij deze, de desbetreffende octavia is van zoonlief, wel oud maar in mijn ogen weinig kilometers gereden [120.000km] de vorige eigenaar was een langzame rijder, dus eerste conclusie mischien dicht gekoold, echter zoonlief heeft de auto wel laten blazen. met regelmaat melding lamdasonde, met jou info aan de slag gegaan en auto aan bijrijderszijde opgekrikt [ met proffesionele krik] en bokjes geplaatst, vervolgens met steeksleutel 22mm en een tik van een hamer gedemonteerd, doorgemeten met multimeter[ waardes wel in orde] vervolgens lamdasonde schoongeblazen met luchtcompressor[ een zwarte wolk van kool] en gereinigd met staalborsteltje, vervolgens opnieuw gemonteerd met hittepasta en laatste storing verwijderd, daarna geen melding meer gehad, afwachten als opnieuw deze melding komt dan vervangen, fluitje van een cent.
Dank voor je info. ben wel in het bezit van een fabia vraagbaak maar geen octavia.
Groetjes Memoscan.

memoscan

Senior Member
Vervolg lamdasonde,
deze blijkt na afkeur apk toch vervangen te moeten worden, vervangen door goede imitatie 95 euries en wat blijkt na goedkeur apk en enkele tankbeurten het verbruik daalt met 100 km per tankbeurt, zo zie je maar beter vervangen van deze sonde is beter dan elke keer de storing verwijderen.
weer wat geleerd !!! en nooit te oud om te leren.
groetjes memoscan

Bovenaan Onderaan