Lamp MM

Hallo, ik ben een nieuw forumlid en zal me zo snel mogelijk voorstellen. Vraag me alleen af waar ik dit binnen het forum kan doen.

Vanaf 1 juni de trotse bezitter van een Skoda Fabia 1.4 mpi, bouwjaar 2000. Probleem met het constant oplichten van MM lampje op dashboard. Twee keer over uit laten lezen en gaf beide malen één storing aan betreffende defecte heater (voorverwarming) van de lambda voor de kat. Lambda vervangen en naar Skoda dealer om storing te wissen. Kosten €25 alleen voor het wissen van melding! Bij wegrijden bij dealer licht lampje alweer op! Daaag 25 euro!
Iemand een advies of tip waar verder te zoeken?

Bakkertje

Forumguru
Allereerst welkom!

ik weet niet waar je de auto gekocht hebt, maar aangezien het binnen twee weken is zou je eens terug kunnen gaan naar diegene die je de auto verkocht heeft.

Heeft de dealer je geen foutcode mee gegeven? Je kunt middels VCDS de auto uitlezen en zien waar het probleem zit,
Gezien de leeftijd verwacht ik ergens een vacuüm lek.

leo442

Forumguru
Als de voorverwarming v/d lambda sensor stuk is kan dit veroorzaakt worden door geen spanning of massa op de sonde, of het verwarmingselement van de sonde is stuk. Een weerstandsmeting aan de sonde is snel gedaan. Onderbreking? Dan lambdasonde vervangen. Meten is weten. Klakkeloos storingscode wissen is geen reparatie.

Dank voor je reactie Leo. Ik heb betreffende storingsmelding zeker niet klakkeloos willen wissen. Bij uitlezen de storing: heater bank 1, sonde 1. Netjes sonde vervangen en bij dealer storingsmelding willen wissen. Zonder resultaat.
Ronnie.....over welke specifieke zekering praten we dan?

Cordoba

Forumguru
Overigens is het wissen van de storing niet nodig als je de lambdasonde hebt vervangen. Ik heb zelf mijn lambda vervangen, en als ik me goed herinner ging het lampje uit bij de 2e rit daarna, en dan na verloop van tijd verdwijnt ie ook uit het storingsgeheugen. (ik dacht na 50 starts).

Dank jullie wel......morgen zekering nr. 9 even checken en anders maar gewoon even afwachten of ie spontaan uitgaat na enkele ritten of 50 starts.
Zie op You Tube veel voorbijkomen over het losnemen van de accupolen om te resetten cq mm-lampje te doven.....hebben jullie daar ervaringen mee?

Bovenaan Onderaan