Lamp vervangen Octavia 1.6 Tdi 2010

Thegabeman

Actief lid
Ik heb gister mijn Octavia gekregen, is mijn eerste Skoda na meerdere VW's en een Seat gehad te hebben.
Maar gisteravond tijdens het showen van mijn nieuwe auto zag ik ineens dat het lampje in de rechterdeur het niet deed. Ik kan wel terug gaan waar ik hem gekocht heb maar die zat in Friesland terwijl ik in Limburg woon.
Ik durf hem er niet zomaar eruit te trekken, dus doe ik het zo misschien dat iemand hier mijn precies kan vertellen hoe ik dit lampje kan vervangen.

Alvast bedankt.

Groetjes

Gabe

Joske

Forumguru
Houdertje uitduwen met een platte schroevendraaier? Althans zo is het toch ook met mijn fabia.. Kan me niet voorstellen dat het voor de O3 ineens zo een moeilijk systeem zou zijn.

Thegabeman

Actief lid
Dank jullie wel voor de tips! Ga het morgen eens proberen. Ik durfde het niet aan om zomaar een schroevendraaier erachter te zetten daarom de vraag.
Wat de foto betreft ertromp, ik heb gister een leuke foto gemaakt. Van 2 Octavia's hier thuis op de oprit. Want mijn buurman heeft exact dezelfde als die van mij, interieur exterieur exact het zelfde. Puur toeval want deze auto is de 2de keus. Maar het lukt mij nog niet na een aantal keer geprobeerd te hebben om hem als profielfoto te plaatsen. Moet ik even iets verder in verdiepen.

Ik laat het weten of het gelukt is met het lampje
Dank jullie wel

Canon-Eye

Forumguru
Want mijn buurman heeft exact dezelfde als die van mij, interieur exterieur exact het zelfde.
Ik zou me kunnen voorstellen dat dit nog wel eens lastig kan zijn, bv. na een avondje zwaar... euhh... tafelen of zo? :sorry:

Joske

Forumguru
Dank jullie wel voor de tips! Ga het morgen eens proberen. Ik durfde het niet aan om zomaar een schroevendraaier erachter te zetten daarom de vraag.
Wat de foto betreft ertromp, ik heb gister een leuke foto gemaakt. Van 2 Octavia's hier thuis op de oprit. Want mijn buurman heeft exact dezelfde als die van mij, interieur exterieur exact het zelfde. Puur toeval want deze auto is de 2de keus. Maar het lukt mij nog niet na een aantal keer geprobeerd te hebben om hem als profielfoto te plaatsen. Moet ik even iets verder in verdiepen.

Ik laat het weten of het gelukt is met het lampje
Dank jullie wel

En als hij een vaste auto-was-dag heeft, even de auto's wisselen :roflmao:

Thegabeman

Actief lid
Ik heb het geprobeerd en het is gelukt! Maar nu blijkt dat het lampje niet stuk is, maar hij krijgt geen stroom!
Iemand een idee hoe ik dit kan fixen? Anders ga ik wel terug naar Friesland 220km enkel :( waar ik hem gekocht heb.
Bedankt voor de leuke reacties!

Joske

Forumguru
Waarom ben je zo zeker dat je geen stroom krijgt? Kan je het raam nog elektrisch bedienen in die deur?

Thegabeman

Actief lid
Waarom ben je zo zeker dat je geen stroom krijgt? Kan je het raam nog elektrisch bedienen in die deur?

Ja ik kan het raam bedienen. Heb een nieuw lampje ingezet en toen deed ie het nog niet. Heb toen met een spanningmeter gekeken eerst aan de bestuurders kant daar ging het lampje branden van de spanningmeter, maar aan de passagierszijde deed hij dat niet dus ik ga ervan uit dat het een spannings probleem is. Denk je niet Joske?

Joske

Forumguru
Inderdaad, met al mijn bescheiden kennis zou ik dan vervolgens de zekeringen eens nakijken? (althans dat zou ik doen, mss iemand met direct pasklare oplossing..)
Want je hebt de contacten uitgemeten zonder lampje veronderstel ik dan é? (anders kan het nieuwe lampje natuurlijk ook kapot zijn..)

Thegabeman

Actief lid
Ja dat had ik gedaan, rechtstreeks in het stekkertje. Ik ga het morgen vragen op mijn werk daar zitten zat techneuten ( werk bij DAF in Eindhoven) die misschien een oplossing hebben anders zit er niets anders op dan de verkoper in Hommerts in Friesland te bellen. Zal die blij mee zijn :woot:

Succes met de lamp. Ik heb zelf ook een O2 combi 1.6tdi uit 2009. Ik heb helaas vaak te maken gehad met defecte koplampen. Ik moest ze vaak vervangen. Goedkope lampen gingen snel kapot, duurdere lampen (merk) gingen iets minder snel, maar toch te snel kapot naar mijn mening. Bijde vorige beurt werd er helaas een beetje overheen gepraat...

Thegabeman

Actief lid
Succes met de lamp. Ik heb zelf ook een O2 combi 1.6tdi uit 2009. Ik heb helaas vaak te maken gehad met defecte koplampen. Ik moest ze vaak vervangen. Goedkope lampen gingen snel kapot, duurdere lampen (merk) gingen iets minder snel, maar toch te snel kapot naar mijn mening. Bijde vorige beurt werd er helaas een beetje overheen gepraat...

Dank je wel! Ik hoop dat ze het kunnen maken want ik wil toch een hele auto waar alles van doet, want ik heb hem pas 4 dagen:)

GewwiT

Lid
@Thegabeman, zoals in je andere topic ook gezegd, je rijdt in mijn oude Octavia. Wat ik wel weet is dat de verlichting van de asbak (klepje voor de pook) het ook ineens niet meer deed. Zou dat met een zekering te maken hebben als je deur ook geen prik krijgt? Heel soms deed de verlichting van het dashboard kastje het ook niet, maar voor de rest super fijne auto! Net voor een vermogen aan gerepareerd :)

Thegabeman

Actief lid
@Thegabeman, zoals in je andere topic ook gezegd, je rijdt in mijn oude Octavia. Wat ik wel weet is dat de verlichting van de asbak (klepje voor de pook) het ook ineens niet meer deed. Zou dat met een zekering te maken hebben als je deur ook geen prik krijgt? Heel soms deed de verlichting van het dashboard kastje het ook niet, maar voor de rest super fijne auto! Net voor een vermogen aan gerepareerd :)

Het was mij nog niet eens opgevallen dat er in dat asbakje een lampje hoort te zitten, en dat er een lampje in het dashbordkastje zit nooit naar gekeken. Ik heb nog ruim 2,5 maand garantie, dus dit neem ik effe mee. Ik heb nog wel wat dingetjes waar naar gekeken moet worden zoals dat mijn stuurwiel (waarschijnlijk niet goed opgelet met uitlijnen) niet rechtstaat en hij naar rechts trekt.
Heb jij hem van begin af aan gehad of was jij de 2de rijder? Wat heb je allemaal laten repareren dat het een vermogen gekost heeft, weet je dat nog toevallig?
Bedankt voor deze mooie nette auto! We zijn er super trots op! Je kunt echt zien dat je een liefhebber bent (kentekenplaten)

Thegabeman

Actief lid
Nou ik ben gister terug geweest bij de garage voor het lampje in mijn rechter deur. Nou bleek dat de stekker wel spanning heeft maar zodra het lampje aansluit deed hij het niet. Nu denkt de monteur dat de computer in de deur kapot is. Dus er wordt een nieuwe besteld, nu maar hopen dat dit de oplossing is. Afwachten dus helaas.

Joske

Forumguru
Nou ik ben gister terug geweest bij de garage voor het lampje in mijn rechter deur. Nou bleek dat de stekker wel spanning heeft maar zodra het lampje aansluit deed hij het niet. Nu denkt de monteur dat de computer in de deur kapot is. Dus er wordt een nieuwe besteld, nu maar hopen dat dit de oplossing is. Afwachten dus helaas.
Maw, dat de auto dus niet weet dat de deur open gegaan is? Dat zou dan toch ook willen zeggen dat de interieurverlichting niet aangaat als je enkel het portier van de passagier opent?

Thegabeman

Actief lid
@Joske dat doet ie dus wel. Maak niet uit als je de deur opent gaat het interieurverlichting gewoon aan, behalve dus het lampje in de portier. Rarapolitiepet:thumbsdown:

Bovenaan Onderaan