Lampcontrole

Waalko Kramer

Forumguru
Sinds afgelopen maandag geeft mijn Fabia elke ochtend aan dat er een lampje kapot is! Controle alles doet het..
Na opnieuw de motor gestart te hebben is het probleem voorbij.

Wat is hiervan de oorzaak. Boardcomputer defect? Of ligt het aan de leds die voorzien zijn van canbus en heb extra weerstandkabels laten monteren voor de dagrijverlichting en bochtrijverlichting/mistlampen.

micky

Forumguru
Als je er achteraf LED's in gezet hebt, dan zou ik idd eerst daar de oorzaak zoeken, overigens hebben de LED's zelf geen CANBUS

Waalko Kramer

Forumguru
Als je er achteraf LED's in gezet hebt, dan zou ik idd eerst daar de oorzaak zoeken, overigens hebben de LED's zelf geen CANBUS

Ik heb de lampjes er sinds maart 2014 inzitten en sinds afgelopen maandag krijg ik de foutmelding. Na opnieuw gestart te hebben is het lampje uit.

Komt het door het weer?

kansberg

Forumguru
Mijn Superb heeft precies hetzelfde onder 'extreme' weersomstandigheden. Koud en heel erg vochtig. Soms 3 dagen achter elkaar, dan weer weken niks. Heb geen bijzondere led verlichting of i.d.

Probeer de auto eens te starten met de verlichting op uit. Dat werkt bij mij altijd, denk dat het door de startstroom komt van de xenon verlichting, de spanningsval veroorzaakt dan de melding.

kansberg

Forumguru
@Noord26 : Klopt wat je schrijft, ik moet de accu eens een keer vervangen omdat het start/stop systeem ook niet altijd functioneert hierdoor. Ben er eerlijk gezegd nog niet aan toe gekomen, het heeft ook geen prioriteit.

jesfen

Senior Member
hier staat elders nog een heel topic over dit euvel.
bij mij gebeurt het alleen bij slechte weersomstandigheden, wat duid op inderdaad de BMC..
volgende week moet ik afspraak bij garage maken en zal ik dit euvel voorleggen.

Antera

Donateur
cold diagnose heet het btw in vcds als je het zoeken wilt. Maar de oorzaak kan heel simpel liggen aan een lampje waarvan eht draadje niet helemaal meer goed is ( lees ver versleten) waardoor de weerstand buiten de referentiewaardes komt en dat gaat melden. Ook kan het een slecht contact zijn tussen lamp en fitting. Eigenlijk uitlezen om te zien welk lampje als deze dat aangeeft is makkelijker zoeken of wachten tot het lampje het echt begeeft :-)

Zwapp

Forumguru
Heb ongeveer hetzelfde gehad, met een iets koudere temp buiten kwam de boordcomputer met een melding. Bij mij lukte het om de melding weg te krijgen door even de verlichting uit te zetten en weer aan. Heb inmiddels andere leds gestoken waar ik tot op heden geen meldingen van heb gekregen.
Ook leds kunnen stuk gaan, of de printplaat waar ze op zitten...

Bovenaan Onderaan