lampje asbak

geerencor

Nieuw lid
Hallo mede rijders

Heeft iemand een idee hoe ik een lampje kan maken in de asbak, en op welke draad ik dat kan aansluiten?
er zit onder het consol geen losse draad waar ik een lampje in kan doen.
wel heb ik een sigaretten aansteker, maar ook daar zit geen lampje in.
Skoda fabia combi comford 2004 (was nooit in gerookt),
Helaas ben ik wel een roker, en de nieuwe gelukkige eigenaar.

Groetjes Cor

motomarz

Senior Member
Goede reden om te stoppen met roken: geen lampje in de asbak :crazy:
Maar eh, in feite moet er licht genoeg in de buurt zijn (dashboardlampjes, lampje dashboardkastje (is iets verder weg).
Moet toch af te tappen zijn.
Oh, radioaansluiting kan natuurlijk ook, is misschien een klein beetje toegankelijker.

Cordoba

Forumguru
Ik bewaar nog wel eens kleinspul in het asbakje, en heb er daarom ook de verlichting bij gebouwd. Ik heb de spanning van de verlichting voor schakelaar van de achterruitverwarming gepakt (is het makkelijkst bereikbaar) en de massa van de 12V-plug naast de handrem.

Het lampje dat erin gaat is één geheel, en kun je bij Skoda, of Audi-dealer halen (is oorspronkelijk een Audi-nr.), dan heb je daarnaast alleen nog een stekker nodig die in het OEM-lampje past. (of je kan met kabelschoentjes zelf een stekkeraansluiting maken)

Het lampje dat je nodig hebt:
17595d1325197352-gegevens-lampje-voor-originele-asbakverlichting-asbak-lampje-resized.jpg

Het plaatsen van het lampje:
- asbak uit de middenconsole trekken
- 2 schroeven onder de asbak losschroeven
- frame waar asbak en hoes van de versnellingspook in zitten kun je nu loshalen om het lampje te plaatsen
- (je moet natuurlijk separaat wel de draden trekken)

Als je het doet zoals ik gezegd hebt, dimt de asbak verlichting mee, met de dashboardverlichting.

http://www.skodaforum.nl/board/f21/gegevens-lampje-voor-originele-asbakverlichting-17376.html

geerencor

Nieuw lid
Dank jullie wel, ga het meteen vandaag maken.

Gr Cor
P.S nog wel ff naar de skoda dealer helaas niet hier in de buurd maar komt goed.

Cordoba

Forumguru
Je zult het ondertussen wel hebben, maar je kunt het ook bij andere VAG-dealers proberen. Ik heb mijn exemplaar bij de VW-Audi-dealer gehaald. Als het niet lukt laat het dan even weten, misschien kan ik de partnrs. nog voor je achterhalen.

geerencor

Nieuw lid
dank je voor de mail, maar heb ondertussen al 1 besteld, heb het morgen binnen.

iigeval bedankt voor de moeite.

mvg Cor

Bovenaan Onderaan