Lampje cruise control

Gisteren is de cruise control handel vervangen (gelukkig onder garantie) maar ik bemerk nu dat er geen lampje meer gaat branden wanneer je de cc aanzet.

Mijn auto is van 2006 en voor het defect ging er wel degelijk een lampje branden maar dat werkt nu niet meer. Is dit een bekend euvel of is het lampje misschien gewoon defect?

De dealer wist me overigens te vertellen dat bij de nieuwe generatie cc er geen lampje meer gaat branden.

Captain Hook

Forumguru
...
Mijn auto is van 2006 en voor het defect ging er wel degelijk een lampje branden maar dat werkt nu niet meer. Is dit een bekend euvel of is het lampje misschien gewoon defect?

De dealer wist me overigens te vertellen dat wij de nieuwe generatie cc er geen lampje meer gaat branden.
M'n auto is uit 2005, heeft ook cc, maar er heeft nog nooit een lampje gebrand als ik op de cc rijdt.
Is die bij mij altijd kapot geweest, heeft het nooit gewerkt, of zit/zat het er niet in?

Wellicht een skodamonteur in de zaal die hier uitsluitsel over kan geven?

Heukie

Lid
Ik heb ook een O2 uit 2005 en heb ook nog nooit een lampje zien branden als ik de cc aan heb staan.

bat

Lid
De dealer wist me overigens te vertellen dat bij de nieuwe generatie cc er geen lampje meer gaat branden.
En daarna vertelde ie dat de nieuwe 2.0 TDI ook weer gewoon een pompverstuiver is?

Onzin dus, bij mijn O2 uit 2008 gaat er ook gewoon een lampje branden.

Als het lampje eerst wel brandde en nu niet meer, heeft de dealer iets fout gedaan.

MarcoO2

Forumguru
Ik dacht zelfs dat het verplicht was dat er een lampje gaat branden als je de cc aanzet... maar dat weet ik niet zeker. Anyway, ook mijn O2 uit september 2008 heeft een brandend lampje, dus ik weet niet hoe nieuw die nieuwe generatie moet zijn volgens de dealer... klinkt mij onzinnig in de oren.

Maarten

Forumguru
Het zal niet verplicht zijn denk ik, want dan had het er vast opgezeten. Op mijn Fabia ook geen lampje. Niet echt een gemis, want volgens mij weet je toch wanneer je cc geactiveerd hebt.

nomad

Senior Member
Mijn vorige O2 uit 2005 had ook geen lampje als ie ingeschakeld stond en mijn huidige uit 2008 wel. Dus ergens daartussen hebben ze het weer ingebouwd.

Michel

Forumguru
Het zal niet verplicht zijn denk ik, want dan had het er vast opgezeten. Op mijn Fabia ook geen lampje. Niet echt een gemis, want volgens mij weet je toch wanneer je cc geactiveerd hebt.

Ik rijd niet vaak met de cruisecontrol, maar toen ik hem heel in het begin een keer gebruikte en daarbij zelf voor (toegegeven) iets te lange tijd nog even gas gaf, vergat ik al snel dat het ding nog aan stond. Eenmaal op afrit wilde ik mijn snelheid laten zakken, maar omdat de cruisecontrol er nog op zat hield hij de oude snelheid vast. Ik kan je verzekeren: dan krijg je het wel even benauwd als je achter ander verkeer rijdt, want je voorligger komt opeens toch wel erg snel op je af. Dat is zeker een leermoment geweest!

Dus zo'n lampje is wat mij betreft zeker niet overbodig.

BlondeLeffe

Nieuw lid
Gisteren is de cruise control handel vervangen (gelukkig onder garantie) maar ik bemerk nu dat er geen lampje meer gaat branden wanneer je de cc aanzet.

Wel, op de O2 2009 gaat wel degelijk een lampje branden wanneer je de cc aanzet.

Dey

Actief lid
Skoda heeft halverwege 2006 (model jaar 2007) het CC lampje geactiveerd voor de Octavia. Ik weet dit omdat ik dit model nèt niet heb.

Bovenaan Onderaan