Lampje dashboardkastje blijft branden

JanV

Actief lid
Wellicht een bekend probleem, ik heb het echter nog niet terug kunnen vinden op het forum.
Type auto: Fabia 1, 2005, 1.4 16v.
Probleem is dat zeer geregeld het lampje van het dashboardkastje blijft branden na het sluiten hiervan.
Soms als je het kastdeurtje een beetje 'aanduwt' gaat het lampje wel uit, maar vaak schiet 'ie daarna toch weer aan.

Geen groot probleem zou je zeggen, maar het komt nog wel eens voor dat de auto even stilstaat.. en dan trekt zo'n lampje toch langzaam maar zeker je accu leeg.

Iemand die hier wat ervaring mee heeft en mij kan vertellen hoe ik dit het beste kan aanpakken? Lampje eruit draaien kan altijd nog...

kansberg

Forumguru
@JanV : Als ik het zo mag beoordelen denk ik dat de schakelaar die het lampje bediend defect is geraakt, of uit zijn montagepunten is gekomen. Lijkt mij een klusje wat goed zelf te doen is.

turboturbo

Forumguru
Ik had het ook bij mijn Fabia I en dat was tegelijk de reden waarom er geen buislampje (festoon) meer in zat, toen ik de auto kocht.

Bij de dealer een nieuwe armatuur gekocht (was niet zo duur geloof ik) daar zit een plastic uitsteeksel aan die terugveert wanneer het dashboard kastje gesloten wordt. Ik kwam er toen achter dat dat uitsteeksel afgebroken was bij het armatuurtje van het dashboard lampje in mijn Fabia.
Her geheel is dood eenvoudig zelf te vervangen.

Dat mechanisme zit aan de andere kant van het lampje, dus je moet even de 5 schroeven losdraaien van het dashboard kastje, dan zie je het zitten.

EDIT; hier de hele verhandeling
http://www.skodaforum.nl/forum/i/handschoenen-dashboard-kastje-verlichting.12256/

Hoop dat je er wat aan hebt @JanV

Laatst bewerkt:
Bovenaan Onderaan