Lampje dimlicht afwezig?

Bart-Man

Nieuw lid
Ik rijd tijdelijk in een O3 1.2 Combi, en rijd meestal met de verlichting in de "auto" stand. Maar ik zou graag willen zien of het dimlicht dan wel of niet aan staat (bijvoorbeeld bij het binnenrijden van een tunnel)

Deze auto laat geen indicatielampje zien, is het lampje defect? of mist dit lampje in het geheel? en kan je feitelijk niet zien wat de status is in de "auto" stand?

Kan ook in de handleiding niks vinden, maar vind het eigenlijk zo ontzettend stom dat ik het me nauwelijks kan voorstellen dat het echt zo is.

ertromp

Forumguru
En als je de schakelaar door draait op de continue stand voor het dimlicht? Er moet een groen lampje gaan branden

Joske

Forumguru
en volgens mij in AUTO stand zal het lampje op de schakelaar gaan oplichten wanneer deze geactiveerd worden. Maar heel zichtbaar is dat natuurlijk niet.. zou me verbazen dat er werkelijk niets op het dashboard komt.

tha a

Senior Member
klopt in tegenstelling tot de O2 zit er op de O3 geen indicatie voor het voeren van dimlicht. Alleen bij ingeschakeld grootlicht krijg je het blauwe icoon.
Bij gebruik van de auto-stand gaat bij automatisch ingeschakeld dimlicht de indicatie "auto" branden en het icoon voor t stadslicht in de schakelaar.

Bart-Man

Nieuw lid
Ja Joske tijdelijk omdat ik een 2.0TDI besteld heb :) die in maart moet komen.
En ja we overleven het vast wel :)

Joske

Forumguru
oh, ook een O3 dan?

maja, die 2 liter doet jou dat lampje wel snel vergeten hoor

ik heb meestal geen tijd om naar het dashboard te kijken, met al dat tunnelvision - effect :D

Noord26

Forumguru
Die paarden voel je toch lang niet (alleen wanneer je stopsnelheid wil), het koppel voel je des te meer. ;)

vgerwen

Nieuw lid
Ik heb een O3 2.0TDI EBL met Xenon verlichting en LED daglicht verlichting. Als ik de schakelaar in auto zet kleurt deze oranje. Als het dimlicht aan gaat de dimlicht indicatie groen branden

EfEr

Actief lid
Bij mijn O2 merk ik het meestal als eerste dat de verlichting is aan gegaan aan het display van de navigatie die in de nachtstand gaat zodra het dimlicht aan gaat. Ik neem aan dat bij de O3 dit ook het geval is?

BSdV

Actief lid
Vind het ook een beetje jammer dat er in het dashboard geen indicatielampje voor het dimlicht is. Doorgaans merk ik ook pas dat mijn dimlicht aan staan doordat het navigatiescherm op nachtkleuren overgaat.

Maar wat me iets meer stoort is dat niet automatisch de led achterlichten mee aan gaan als voor het led balkje wel aan is, al is hier geloof ik wel wat aan te doen middels vcds.

Bovenaan Onderaan