Lampje "lamp stuk" brandt terwijl er niets stuk is

h.l.hilarides

Nieuw lid
indicatorlampje FABIA 2011 1.2 TDI gaat branden als je op rem trapt en ruitenwissers aanhebt.
Gaat niet weer uit.
Is er inmiddels oplossing? (vast software)
Hein

Canon-Eye

Forumguru
Dit euvel en de oplossing staat elders al ruimschoots beschreven in dit forum
Moet je dat wel kunnen terugvinden, natuurlijk.
Dit is blijkbaar een niet heel frequente gebruiker van het forum (2 jaar lid, 1 bericht?), dus iets behulpzamer (én eventueel iets minder wijsneuzerig?) zou misschien óók wel kunnen...

Ik weet dat er draadjes moeten zijn over het vervangen van de board control module en heb al een paar zoektermen in dit verband geprobeerd, zonder op de gewenste draadjes uit te komen. Kom ik het tegen, dan post ik alsnog wel een linkje - maar als iemand anders daar sneller mee is dan is 't ook goed natuurlijk.

Maarten

Forumguru
Welkom hier, al ben je al wel een tijdje lid!
Het is een goed gebruik om je even wat nader voor te stellen in het Meet en Greet gedeelte. Wil je dat nog even doen? Het vergroot ook de kansen dat je antwoorden krijgt op je vragen.
Verder wens ik je nog veel plezier op dit leuke en leerzame forum!

Monteurtje

Forumguru
Weet je of de actie al is uitgevoerd waarbij een kabel in de zekeringkast wordt verandert. 97W9. Zoniet dan moet dat nog. Zal het probleem bij jou nog niet mee opgelost zijn. De BCM is namelijk defect. Deze zal vervangen moeten worden. Is inderdaad een zeer bekend probleem.

Canon-Eye

Forumguru
Zwarte Ruiter, mee eens. Beter een reaktie met verwijzing dan geen.
Misschien bedoelde canon-eye dat je zoiets moest toevoegen:

http://www.skodaforum.nl/board/f32/indicator-kapotte-verlichting-slaat-op-hol-8776.html
http://www.skodaforum.nl/board/f32/storingslampje-verlichting-6480.html

Kijk, dáár heeft men iets aan.
De oorspronkelijke reactie (zonder feitelijke verwijzing) kwam wat mij betreft een tikkie bot over, zeker in de richting van iemand die blijkens zijn historie geen ervaring van betekenis op dit forum heeft. 't Was misschien niet eens zo bedoeld, maar het triggerde wel mijn reactie nadat ik eerst ook nog een aantal pogingen had gedaan om die draadjes terug te vinden. Zodoende...:)

Bovenaan Onderaan