Lampje motorstoring brandt, vrieskou

jackaroo

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Vorig jaar ging in de winter in Tsjechie (-12C graden) het motorstoringslampje branden. Tijdens de terugreis naar Nederland ging die halverwege de reis weer uit. Vervolgens geen koud weer meer gehad. Sinds gisteren vriest het weer. En ja hoor. Lampje brand weer. Ook beweegt de temperatuurindicator niet meer. Kan dit door de vrieskou komen? Dat het lampje weer uit gaat en de indicator weer werkt als het weer weer boven 0C graden is.

Alvast bedankt voor alle reacties!

Groetjes,
Dennis

hallo jackaroo
als het lampje brand kan je beter gelijk naar de skoda dealer rijden en daar even aan de computer hangen dan kunnen ze de storing zien want als je de auto opnieuw start dan reset je boordcomputer zich weer dan is de storing tijdelijk weer verdwenen

greetz steve1983

Antera

Donateur
waarschijnlijk je temperatuur sensor overleden. Maar even uitlezen zal meer duidelijkheid geven. LET WEL: als het lampje brand naar de dealer rijden en de auto NIET uit zetten anders kans dat hij de storing wist

Bij mij een zelfde soort storing echter mijn temperatuur meter doet het nog wel gewoon.

Zodra de temperatuur onder 0 komt gaat ook mijn lampje branden, zelf heb ik uitlees apparatuur en dit is een storing in mijn eerste lambda sonde. De voorverwarming van deze zonde is niet goed meer en zodra de temp onder 0 komt krijg ik hierop ene foutmelding boven 0 en in de zomer niks aan de hand daarom reset ik deze storing want een nieuwe sonde is best duur.

Antera

Donateur
Het kan inderdaad ook bij TS ook de lambda zijn maar daarvoor moet hij wel uitgelezen worden. De sonde zal vanzelf helemaal overlijden en zal je er niet aan ontkomen.

jackaroo

Nieuw lid
Het lampje is vandaag weer uitgegaan, dus er viel weinig uit te lezen. Mocht hij binnenkort weer aangaan, zal ik wel gelijk naar de garage rijden om uit te laten lezen.

Bovenaan Onderaan