lampje trekhaak

Ik plaats mijn afneembare trekhaak , en sluit hier een fietsendrager op aan.
Nu gaat er een lampje branden dat moet branden als er iets mis is met de koplampen (oranje lampje)... is dit normaal ?
Het lampje gaat terug uit als ik de fietsendrager afkoppel.
Hierover staat niets in mijn handleiding.

MdK

Lid
Heb ik ook een keer gehad met een gehuurde aanhangwagen. Daar was toen wat mis met de bedrading van het knipperlicht. Controleer alle lampjes van de fietsendrager eens goed. Waarschijnlijk is er 1 stuk, of is er iets anders raars aan de hand met de verlichting/bedrading...

zombie

Lid
is bij mij ook het geval, nochtans geen lamje stuk.
Ik denk zo; dan vergeet ik niet dat er iets is aangekoppeld aan de trekhaak.
/forum/images/graemlins/473.gif

dorstvlegel

Actief lid
Heb ik ook gehad met een aanhanger, verlichting leek ok.
Het lijkt op een signaal dat er iets aangesloten zit.

LenK

Forumguru
7 polige stekker via verloop in 13 polige aansluiting?
Bij mij het geval.
Had eerst verloop van 13-Jaeger naar 7-polig. Op aanraden van draadje elders er nog een de nodig euri tegenaangegooid voor een 13-Jaeger 13-WeSt verloopstekker waar een 7-polig zo in past.
Helaas nog steeds waarschuwingslampje. Dat is het ergste niet, dat is de PDC die nu hartstilstand piept als ik achteruit inschakel.

Blacky

Forumguru
Er is niks aan de hand met het lampje. Als je iets er achter heb en je zet je knipperlicht uit gaat hij ook mee knipperen,ten teken dat het ook werkt. Heb regelmatig een aanhanger erachter en ook een fietsdrager.Is niks mis mee.

Bij mij een 13 polige jaeger, met bijbehorende aansluiting op caravan, en geen lampjes die gaan branden. Wel net als LenK die ontzettend irritante PDC als je achteruit wil rijden met caravan.

Het is inderdaad een meegeleverd 7-polig koppelstuk op een 13 polige stekker...mijn parkingsensoren geven geen signaal als ik achteruit rij. Met mijn lichten van de fietsendrager is niks mis , heb ik gecontroleerd.

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Helaas nog steeds waarschuwingslampje. Dat is het ergste niet, dat is de PDC die nu hartstilstand piept als ik achteruit inschakel.

[/ QUOTE ]

Zet je ‘m toch uit met het PDC knopje.

Is wel irritant dat het waarschuwingslampje blijft branden.

Wullum

Actief lid
Toch gevalletje frutbedrading dan wel crummy verloopstekker.

Heb zelf net als LenK een (inderdaad dure) verloopstekker van 13-Jaeger naar 13-WeST gekocht, dan kan je alles aankoppelen: caravans met Jaeger, caravans met Multicon-WeST, aanhangers, fietsendragers, you name it.
Wel is het cruciaal dat je trekhaak door de dealer is "aangemeld" bij de boordcomputer om je PDC uit te schakelen als er iets aan je trekhaak hangt. Zijn draadjes zat over, zoek maar raak voor een knaak dus.

ougie

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Occie</font><hr />

</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

[/ QUOTE ]

Zet je ‘m toch uit met het PDC knopje.

Is wel irritant dat het waarschuwingslampje blijft branden.

[/ QUOTE ]
Ik heb vanalles geprobeerd, maar krijg die irritante zoemer niet uitgeschakeld als ik met aanhanger of caravan achteruit rij. Bij mij brand overigens geen lampje en heb er soms ook een fietsendragen op.

Hoppe

Lid
Ik heb het zelfde probleem met mijn aanhanger, de verlichting werkt prima, ook de mistlamp. Toch blijft constant het lampje branden van een verlichtings probleem. Met de caravan heb ik dit soms, voornamelijk met remmen maar ook hier doet alle verlichting het naar behoren.
Bij mijn aanhanger heb ik alle bedrading nagekeken en elke las zelfs vertint om een mogelijk slecht kontakt te voorkomen, echter geen soelaas. Ik heb twee verloop stekkers en ook dit maakt geen verschil, de achteruit rij sensor wordt wel uitgezet dus ik wordt niet gek van de parking bleepjes.Ik was al met dit probleem naar de dealer gegaan maar hun test balk gaf geen errors Uiteindelijk heb ik toch maar weer mijn dealer gebeld en af gesproken om bij eerste beurt mijn auto met aanhanger te brengen, zij denken toch aan software instelling ofzo.
Ik laat wel ff weten wat hun oplossing is!!!
p.s dat wordt pas augustus, voor veel caravaners mischien iets te laat? /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/407.gif /forum/images/graemlins/407.gif

Volgens de dealer is het wattage van de lampjes (links/rechts) dan niet gelijk.

Ik heb nu geen aanhanger kan dus niet controleren of dit klopt.

Bovenaan Onderaan