Lampje uitlaatgascontrolesysteem

Robert1968

Nieuw lid
Hallo,

Wat te doen als het uitlaatgascontrolesysteem lampje steeds gaat branden bij het op contact zetten van
een SKODA Fabia 2, greenline 2010.
Ik bedoel kan dit kwaad ??

M.vr.Gr.
Robert.

Noord26

Forumguru
Uit laten lezen bij dealer.

Sta er een beetje van te kijken dat je jezelf af kunt vragen of het kwaad kan. Naar laten kijken natuurlijk.

Zal zo ook wel in je boekje staan..

EdK

Forumguru
Denk dat noord 26 met boekje de manual zal bedoelen.
ook een onderdeel van je wagen waar je betaald voor hebt.
En je wil niet weten hoeveel antwoorden daar instaan.......:lezen: :dankje: :deuk:

Noord26

Forumguru
Ik krijg gewoon een boekjes, oftewel een handleiding bij de aanschaf. Een manual krijg je in Engeland of Amerika?

Vlaar032

Senior Member
Teveel roet in roetfilter geeft dat aan. Rij je veel grote afstanden dan gaat het doorgaans vanzelf goed, maar als je korte stukjes rijdt? Gebruik ns een bus JLM roetfilter reiniger, dat giet je erbij in de tank http://www.jlm.bg/nl/Diesel/ en rij een stuk flink door met 3000 toeren of meer dan is meestal de EGR-klep dicht en dan gaat er wat frisse lucht door de boel blazen.
Maar even voor de goede orde, dat is iets wat je periodiek ongeveer elke 7000 km moet doen als je niet veel grote afstanden rijdt: niet als het lampje al brand.

Maar als het lampje al aan is kan de garage proberen een regeneratie (=verbranden van de roet deeltjes in het filter) op te starten.

Laatst bewerkt:

leo442

Forumguru
Controle-lampjes horen altijd te branden als je het contact aan zet. Dit om te kunnen controleren of ze niet defect zijn. Pas na het starten en aanslaan zullen deze uitgaan als de desbetreffende systemen gecontroleerd en in orde bevonden zijn.

Vlaar032

Senior Member
@leo442 :banghead:Daar had ik niet aan gedacht..."Bij het op contact zetten" inderdaad. Ja, dan gaat het altijd even aan. Al-ie maar weer uit is als de motor loopt...

Joske

Forumguru
dan moet de TS dit even verduidelijken.. als Leo gelijkt heeft, klinkt het niet zo slim natuurlijk.. ;)

Chatslet

Forumguru
Tja dan zou het kunnen dat hij uit schaamte niet meer reageerd. Of misschien dat ie in dat topic over ze acculampje reageerd :)

Bovenaan Onderaan