Lampje van motormanagement blijft aan

marleejenrob

Nieuw lid
hoi

onze fabia( rijd super lekker en fijn) 2002, 1.4 mpi met bijna 200.000 km op de teller, geeft wat problemen de laatste tijd.

- december vorig jaar: knommelen met de koelvloeistof => kapotte koppakking en een hoge rekening
- januari: dit jaar een nieuwe tank van de koelvloeistof
- september vorig jaar : nieuwe koplampen units ( oude waren vaag geworden)
- mei: grote beurt
- nov: nieuwe banden voor ( slijtage)
- dec: radiateur

de factuur is net binnen en nu gaat het lampje van het motormanagement aan:
wat betekent dit?
Moet ik stoppen met rijden of kan ik nog rijden maar in de buurt blijven van de garage?

weten jullie wat dit betekent en wat dat ongeveer gaat kosten? Moet ik omkijken naar een andere auto?
( garage is gesloten tot 5-1-2015)

zeer vriendelijk bedankt voor uw reactie
 

Joske

Forumguru
Oranje = nog rijden maar rustig
Rood = direct wagen aan de kant


Het is een oranje motorsymbooltje dat oplicht?
 

Monteurtje

Forumguru
Als je tijdens het rijden niks merkt dan als je de gelegenheid hebt even uit laten lezen.
Gaat de auto in noodloop, minder vermogen. Niet mee doorrijden en zo snel mogelijk de auto uitlezen.
Dat lampje kan van alles zijn. Dus is niet te zeggen wat het gaat kosten.
 

jonbongoofy

Forumguru
Bij mijn Tiguan belde ik de eerste keer meteen de dealer de monteur zei destijds als de auto normaal reageert kun je gewoon doorrijden. Ik heb destijds vele km's gemaakt met brandend lampje. (het lampje ging regelmatig branden)
 

Elmarrr

Actief lid
Je zou ook de auto kunnen laten uitlezen bij een andere dealer (die wel open is) en dan beslissen wat je gaat doen natuurlijk.. Maar die keuze is aan jou. Heb ook een keer motormanagement lampje gehad, heb ik nog prima ongeveer 1000 km mee kunnen doen. Ik moest ook een week wachten voor een afspraak bij de dealer.
 

marleejenrob

Nieuw lid
ben vandaag bij mijn garage geweest ( waren aan t poetsen) en het verhaal uitgelegd.
moest maar ff komen met de auto dan deden ze dat nog ff uitlezen en dan kon ik een afspraak maken voor volgende week:
thermostaat sensor werkte niet.
zou een kleinigheidje zijn volgens de monteur.
 

Elmarrr

Actief lid
Ha! Ik zit me al de hele dag af te vragen waarom ik dat lampje had branden, maar dat had ik ook! Grote kans dat dat het is, en inderdaad een 'kleinigheid' als het om auto reparaties gaat :)
 

Monteurtje

Forumguru
Dan is je thermostaat/thermostaathuis kapot. Niet de sensor. Het nieuwe onderdeel is helemaal compleet. Thermostaathuis, thermostaat en sensor. Dat is een kwaaltje bij de 1.4 MPI motor.
Moet je eens op je koelvloeistoftemperatuur meter letten. Tijdens rijden staat de meter niet precies in het midden en zodra je stil staat gaat de meter naar het midden. En je kachel wordt ook niet goed warm
 

marleejenrob

Nieuw lid
@Monteurtje:
klopt helemaal, de koelvloeistoftempratuurmeter geeft ook niks aan dwz blijft helemaal links staan.
ook de kachel wordt niet lekker warm ( helemaal shit met de sneeuw) dan maar een lange onderbroek aan, hahaha
 

Jeroenert

Actief lid
Ik heb dit lampje ook vaak zien gaan branden. Heb de Fabia nog niet zo lang maar hij is gaan branden na het klimmen in de bergen in Oostenrijk. Het grappige is dat mijn vorige auto (VW Polo) precies ditzelfde had en ook begonnen in Oostenrijk. In de bergen moet de motor natuurlijk harder werken maar waarom dit dan steeds gebeurd en dit is dus in veel modellen uit het VAG-wagenpark zo... Ik had het met de Polo ook als ik tijdens een rit (bijvoorbeeld in de stad) veel moest optrekken (dus weer vaak het vermogen aanspreken).
In de Polo heb ik hier echter 3 jaar lang mee rond gereden zonder bijkomende problemen. Verschillende garages zeggen dat dit een bekend kwaaltje is bij de benzineblokken (Polo/Fabia/Ibiza)
 
Bovenaan Onderaan