Lampje watertemperatuur

Lampje watertemperatuur gaat geregeld branden (pulserend + eenmaal piep).Ik heb zo'n vermoden dat het afkomstig was van de sensor van het reservoir van de koelvloeistof.Die heb ik op zijn beurt uitgelezen via VAG COM , maar heb geen foutcodes gevonden.
Zouden jullie een idee hebben waarvan dit nog zou kunnen zijn ..? Wanneer ik connector afneem van reservoir , zie ik geen daling van temeratuur in VAG COM ( Engine & Instruments) Alvast bedankt voor de reacties, groeten steven

Cordoba

Forumguru
Klein beetje koelvloeistof bijvullen (ook al lijkt het niveau in orde). Als het niveau op het oog wel klopt en ietsje bijvullen verhelpt het probleem, mag je er op rekenen dat met een paar jaar de sensor is overleden, en vervangen moet worden.

mmm... vermoedelijk gevonden... ik denk dat de computer een weerstandswaarde verwacht om te zien als het koelvloeistofniveau in orde is..wanneer de sondes bedekt zijn met wat olie ( ooit defecte oliekoeler gehad), dan is de weerstandwaarde te hoog, en denkt de computer dat het niveau te laag is.Nu heb ik het reservoir uitgebouwd en uitgekuist met ontvetter .... daarna was het als een nieuwe , en de sondes zijn als nieuw. De foutmelding (knipperend lampje) komt blijkbaar niet meer terug .. laat ons hopen...

• Leuk
Waarderingen: CDK
Bovenaan Onderaan