Lampjes koplampen vaak kapot.

ougie

Forumguru
Hallo, het is een geluk dat de koplamp unit er heel erg simpel uit kan.
Ik moet nl zo eens per half jaar een of soms kort na elkaar beide lampjes van de koplampen vervangen omdat ze stuk zijn.
Hebben meerdere mensen hier last van. Ik heb geen xenon verlichting maar gewoon H7 in mijn Octavia.

Captain Hook

Forumguru
Hmmm, opvallend. Mijn ervaring met mijn O2 is juist dat ik vrijwel noooooit lampjes hoef te vervangen.

Mijn lichten staan altijd aan (worden automatiek ingeschakeld bij het starten). De afgelopen 4 jaar 175.000km gereden (met licht altijd aan dus) en welgeteld zijn er nu 2 x 2 dimlicht en grootlicht vervangen, 1 x een kofferbaklampje, 1 x remlicht, 1 x knipperlicht en 2 x achterlicht.
Al met al vind ik dat heel weinig. Al mijn vorige auto's 'verbruikten' veel meer gloeilampen.

Wat ik wel gemerkt heb, is dat mijn lampen tot nu toe altijd sneuvelden op het moment dat ik ze ZELF uit- en weer inschakelde met de draaischakelaar. B.v. in een autowasserij als ze vragen of je de lichten uit wilt doen op het moment dat je binnenrijdt, of net bij het verlaten van de garage (want de monteurs hebben de neiging de schakelaar uit te zetten). En een keertje bij de bandenboer (ook toen zat de monteur met z'n tengels aan de draaiknop, want die 30 seconden wachten totdat cominghome/leavinghome het automatiek doet was blijkbaar te lang)

Bovenaan Onderaan