Lane assist symbol verdwenen

Jarnojjw

Nieuw lid
Na het aanpassen van het interventiepunt van de lane assist naar “late” is het lane assist symbool niet meer zichtbaar op het dashboard. De functie werkt prima maar bij inschakelen komt het symbooltje heel kort zichtbaar op het dashboard en verdwijnt weer. De functie blijft keurig doorwerken. Iemand enig idee hoe dit weer te corrigeren is? Betreft een Skoda Kamiq uit 2023. Aanpassing is gedaan met vcds laatste versie.
 

Jarnojjw

Nieuw lid
Ik bedoel “early”. Hiermee functioneert de lane assist “beter” door eerder te reageren op het benaderen van de lijnen. Het ping pong effect is hiermee weg.
Maar dit was niet m’n vraag. Ik hoop dat iemand kan vertellen hoe het icoon/symbool weer terug te krijgen is op het dashboard.
 

Jarnojjw

Nieuw lid
Er zijn geen gebruikers profielen aanwezig.
In de foto normaal rechts van het cruise control symbool staat het lane assist symbool. Dit om het duidelijker te maken wat ik bedoel.
 

Bijlagen

  • IMG_1796.jpeg
    IMG_1796.jpeg
    1,6 MB · Weergaven: 45
  • IMG_1797.jpeg
    IMG_1797.jpeg
    1,7 MB · Weergaven: 44

Okki

Donateur
Help het misschien als je de Cruise controle uitzet? Ik zie dat aan staan namelijk
 
  • Leuk
Waarderingen: EdK

Jarnojjw

Nieuw lid
Het heeft even geduurd maar ik het het antwoord gevonden. Na het activeren van Dynamic Lane Assist (Lane Assist+) wat prima functioneert, blijkt er geen symbool in het dashboard te zitten om te melden dat het aan of uit staat. Eenmaal ingesteld dat via het menu gekozen kan worden tussen “gewoon” lane assist of de plus variant ging bij de gewone variant er weer een symbool branden. Het dashboard na gekeken en idd niet aanwezig.
Dus ook de lowest specs models van Skoda zonder front parking sensors, zonder de ACC en geen blind spot functie kan toch lane assist plus gebruiken waarbij de auto niet zo stuitert tussen de lijnen maar stabiel in het midden blijft. Enkel zonder symbool in het dashboard
 
  • Leuk
Waarderingen: CDO
Bovenaan Onderaan