Lange tijd verbruik voor en straks na de 100 km/h

Sjoerdb

Forumguru
Bijna, bijna, de 100 km/h regels gaan bijna in, maar wat doet het met lange termijn verbruik van de octavia 3? Post hier je getallen van voor de ingang en over een tijd ook die van na de ingang. Houdt rekening met dat je na 100 uur of 10000 km automatisch reset wordt,

Ik rij zelf al lange tijd heel rustig, 90 a 100 km/h.
Gemiddeld snelheid 60 a 62 km/h
Gemiddeld verbruik 23 a 25 km/lts
1.6tdi greenline businessline combi
 

Sjoerdb

Forumguru
Voor nu zou een lange tijd gegevens aardig kunnen zijn om vergelijk te maken, termijn staat in de post maar dat had tijd moeten zijn
 

hemi24

Forumguru
Moet ik mezelf er eerst toe dwingen om me er ook aan te houden...

En wat al je tussen 19h en 6h onderweg bent?
 

fanSkoda-VW

Forumguru
Laatst 175 km gereden op voornamelijk snelweg 110-120 km/h met Scala 1 liter DSG. verbruik 1:21. Oke, ik reed netjes en geen zware voet. Moet het nog zuiniger? Duwen mss?

Grtsss en duw ze allemaal
 

Isolano

Actief lid
Zal bij mij niet veel uitmaken ondanks dat het verschil in snelheid veel invloed heeft.
Rij eigenlijk altijd te hard, waar ik 100 mag, staat de cruise meestal op 105 - 120 erg afhankelijk van de drukte overzicht en weginrichting, waar ik 130 mocht reed ik ook niet harder dan 120 omdat dat meestal toch niet eens kon, dan jojo je tussen de 100 en 150.
Met de Golf 7 TSI reed ik op merendeel regionale N wegen rond de 1:18, veel stadsverkeer en 80 km wegen 1:14, Vakantie Comomeer 2 personen weinig bagage, wel rond de 150 gereden 1:11.
Dus er zit zeker behoorlijk verschil in, mits je de snelheden ook kunt rijden
 

Joh@n

Forumguru
Het traject wat ik dagelijks rij heeft geen >100km/h dus het gaat denk ik weinig uitmaken. Die paar stadsritjes hebben veel meer invloed dan 120 of 100 rijden voor eventuele langere ritten in het weekend. Het blijft een onzuinig ding :)
 

fanSkoda-VW

Forumguru
Sukkelen met 104 op de teller, ACC ingeschakeld, 180 km snelweg, kon overal doorrijden. Wel met redelijk gevulde kofferbak.
Resultaat met de Scala 1.0 DSG: 1:24.
Commentaar van een vriend: Het lijkt wel een diesel, zo zuinig :-)

Grtsss
 
Laatst bewerkt:

burdee

Actief lid
QUOTE
Netjes.
Ik kom met mijn 1.6TDI handbak op pakweg 1:26 bij langere stukken; 110 op de cc.
 
Laatst bewerkt door een moderator:

SuperBeeb

Forumguru
Leiden-Oldenzaal in de GTI (steeds op za ochtend, dus rustig): bij 130 rond de 1:13.
Bij 100 laatst 1:17 (wind mee), of 1:15.
 

catch me

Forumguru
Dus het hangt er uiteindelijk vanaf hoe zwaar de rechter voet is...:troost:.en er is groot verschil tussen kunnen cruisen op cc op de snelweg en stadsverkeer.
Nu op vakantie, heen reis makkelijk 1 op 24, niet op bc gemeten, ( maar aan pomp....) wel relaxt binnen door en stukjes snelweg gereden , geen tol
Er zijn best veel omstandigheden die veel invloed hebben op het uiteindelijke echte verbruik.
Ook met tanken, tank je hem altijd vol? Of ? Zit verschil in dat je stopt met tanken tot het 'tankpistool' zelf stopt, of dat je de vulpijp ontluchting nog indrukt en er nog enkele liters bij kan krijgen....
Als ik kijk voor mezelf, de bc geeft regelmatig aan gemiddeld 1op 28-31, das best netjes voor een 03 1.6 tdi dsg7.... maar uiteindelijk bij tanken elke week ( woon werk verkeer ) is dit uiteraard minder zuinig. Maar toch altijd 《ruim》 boven de 1 op 20
Het is best lastig dit voor 100 procent zuiver te meten, maar ik denk dat als je er zelf tevreden over bent, verbruik en prestaties etc wat auto betreft....dan gaan we gewoon door en genieten van onze skoda's en alle andere auto's waar we ons naar onze zin in...vervoeren
 

JeSko

Forumguru
Ook met tanken, tank je hem altijd vol? Of ? Zit verschil in dat je stopt met tanken tot het 'tankpistool' zelf stopt, of dat je de vulpijp ontluchting nog indrukt en er nog enkele liters bij kan krijgen....

Dat deed ik altijd met men Peugeot, en dat werkte, heb het één keer geprobeerd met de Superb en het spoot er allemaal terug uit. :nono: als bij mijn Sup de klep afslaat best niets bij proberen pompen, slechte ervaring mee.
 

dj.verhulst

Forumguru
met strak 100 loopt m'n 1.0TSI erg zuinig dan afhankelijk van wind, airco gebruik, en eventuele helling tussen 1 op 20 a 30 , maar als het gewone vlakke weg is , airco uit dan loopt ie makkelijk 1 op 25 ,, en ik heb nog 4 seizoenen banden, met gewone energiesavers zou ik daar nog wel een stuk kunnen winnen.

het valt me op zodra de airco aan gaat het verbruik best behoorlijk stijgt , sneller dan in m'n 1.2 TSI.
en als ik harder ga dan 105 km 110 a 130 dan haal ik de 1 op 20 niet zo makkelijk .
 
Bovenaan Onderaan