LapNL stelt zich voor

LapNL

Actief lid
Goeiedag!

Na enkele maanden geleden mijn BMW 330CI te hebben verkocht (heerlijke wagen, maar niet praktisch), begint het weer te kriebelen. Vanwege gezinsuitbreiding op zoek naar een Octavia 2 combi. Al flink wat kunnen lezen op dit forum, maar heb na een bezichtiging nog wel wat vragen. En na een aankoop ben ik hier zeker nog vaker terug te vinden! Ik ga me maar eens melden in het techniek gedeelte met mijn vragen :D

Hier mijn eerste aankoopadvies topic: http://www.skodaforum.nl/forum/i/aankoopadvies-octavia-combi-1-6.27034/

Laatst bewerkt:

LapNL

Actief lid
Ja, het is heel wat anders! Maar in mijn ogen absoluut geen stap terug. We willen voor een 1.6 Elegance gaan met zoveel mogelijk opties (ben ik dol op). Budget is wat beperkt (max 7k), maar voor dat bedrag staat gelukkig veel te koop. Heb al in de MPI gereden en valt me alleszins mee.

Odin

Senior Member
Welkom. Van een 330 (6 in lijn?) naar een 1.6 je. Dat is best een stap.
Tis een beetje vloeken in de VAG kerk maar ik ben zelf niet zo'n downsizing met turbo fan. Geen TFSi aanhanger, ook omdat ze vaak stukgetrapt worden met alle kosten van dien.

Octavia is wel een leuke en complete auto. Is hier vast veel info over te vinden.
Het is een leuk forum, ben zelf ook nieuw op het forum en het warme welkom is opvallend en prettig.vlotte reacties op vragen ook. Dus gaat vast goed komen.
Succes met de zoektocht en aanschaf!

LapNL

Actief lid
Een turbomotor voorlopig voor mij ook niet. De MPI (proven technology) of FSI motoren zijn voor mij prima. Net als de zesinlijn van BMW onverwoestbaar. Die deed ik met 265k op de teller weg en reed nog als nieuw!
Ga natuurlijk van 232 naar 102 pk, dat wordt wennen. Maar ach, met een maxi cosi of twee achterin is het toch niet gepast om gummend de bocht door te gaan :D

• Leuk
Waarderingen: Odin

CDK

Forumguru
welkom @LapNL, een Octavia is dan wel veel praktischer, maar qua rijgedrag en beleving zal het fors inleveren zijn helaas.

Bovenaan Onderaan