Last van de hitte....?

Hallo allemaal,

Nu het de afgelopen tijd nogal eens warm is heeft mijn Parking Distance control achter kuren. Als ik de versnelling in de achteruit zet begint alles te piepen, maar er staat niets....
Hebben meer mensen hier last van?

Groeten

rover

Nieuw lid
ja dat heb ik ook zo nu en dan, maar nog geen oplossing gevonden.( Alleen de linker kant heeft dat probleem )

superjef

Nieuw lid
Heb exact hetzelfe probleem, hij krijgt a.s. donderdag zijn eerste consult bij dealer en daar zal ik even navraag doen

Ja, heb ik vorig jaar ook gehad en ook links na een hele dag in de zon gestaan te hebben, dopje van de trekhaak kreeg de schuld.
Na een nacht in de koele garage was het verholpen en is tot op heden weggebleven.
Dopje zit er nog steeds op, dus wat was geleuter!

openbaart dit zich als de auto vlak staat ? Of staat ie iets in een hoek waardoor de achterkant iets lager staat ? Als dit laatste het geval is kan het komen door de hittedampenn van het asfalt. Ja, ik weet het, het lijkt een sterk verhaal maar daar reageert ie op !

SkodaMan

Actief lid
In december 2005 ben ik met de O2 naar Stuttgart geweest. Het sneeuwde daar behoorlijk. Na een dag of wat begon de Parking Distance Control onnodig te piepen en bleef dat ook doen. Direct werd een continu toon hoorbaar. Niet altijd natuurlijk maar in 8 van de 10 gevallen. De sensoren heb ik schoongemaakt maar dat hielp niet.

Terug in Nederland naar de dealer. Die trok de dop van de trekhaak maar ook dat hielp niet. Weer schoonmaken, hielp ook niet. Toen ik opperde de sensoren via VAGcom minder gevoelig in te stellen keek de dealer niet blij en deed het niet.

Een paar weken later was het over en de Parking Distance Control werkte weer normaal. Erg vreemd allemaal. Maar om nou te zeggen dat het van de hitte kwam? Misschien zit hier een automatisch instellende gevoeligheidsregelaar in en raakt die van slag. Wie het weet mag het zeggen.

ougie

Forumguru
Ik heb er last van na een lange rit met een aanhanger, of caravan. Als ik daarmee een stuk achteruit gereden heb, en de caravan daarna los koppel, duurt het even voor de boordcomputer in de gaten heeft dat er niets meer achter zit.In zo'n gevel is het probleem na twee keer voor/achteruit rijden. Dat de PDC gevoelig is heb ik al vaker ondervonden, schoonhouden is ook erg belangrijk. Het ergste is dat ik hem erg onmisbaar begin te vinden. Als hij ooit uitvalt rij ik waarschijnlijk gelijk een deuk in de bumper, want ik vertrouw er bijna volledig op. /forum/images/graemlins/crazy.gif

Bovenaan Onderaan