Lastige stekker koplamp

Joep

Lid
Nou heb ik toch al aardig wat aanwijzingen gevonden op het forum over het vervangen van een stadslichtje. Ik blijf echter ook zitten met een niet meewerkende stekker: de koplamp blijft daar dus aanhangen. Op het forum sprak iemand over een truukje om met je sleutel een "weerhaakje" in te duwen zodat de stekker los kwam. Iemand een idee waar dat zit?

Ik heb de lamp maar weer teruggeplaatst tot ik een oplossing vind (of anders de dealer).

P.S. volgens het boekje zou het kunnen dat je de lamp opnieuw af moet stellen.
Hebben jullie dat gedaan?

Alvast dank.

Monteurtje

Forumguru
Stekker induwen zodat de spanning van het lipje gaat. Dan het lipje naar beneden duwen. Dan strek je de stekker eraf. Met een sleutel of schroevendraaier moet je wel voorzichtig zijn. Als die afbreekt klikt de stekker niet meer vast. Je zal niet de eerste zijn.

Joep

Lid
Dank je wel monteurtje. Als het droog weer is ga het stadslichtje proberen te vervangen. Het resultaat laat ik weten.
Is opnieuw afstellen van de lamp nodig? In het instructieboekje staat nl. vermeld dat de afstelling door de garage nagekeken zou moeten worden.

Monteurtje

Forumguru
Dat hoeft niet. Je moet er goed opletten dat je de koplampunit er weer goed in schuift. Als die niet goed in de geleiding zit en je drukt door, dan krijg je de unit er soms moeilijk weer uit.

aiva tco adoks

Forumguru
Dank je wel monteurtje. Als het droog weer is ga het stadslichtje proberen te vervangen. Het resultaat laat ik weten.
Is opnieuw afstellen van de lamp nodig? In het instructieboekje staat nl. vermeld dat de afstelling door de garage nagekeken zou moeten worden.

Let wel even op dat de lamp niet helemaal afsluit als je hem terugzet.
Door de hendel terug te duwen komt de lampunit goed op z'n plek.

Joep

Lid
Monteurtje, inmiddels het stadslichtje vervangen. Kreeg aanvankelijk de betreffende linkerstekker toch niet los. Ik bedacht me dat elders op het forum stond dat de rechterlamp langere draden had waardoor je de stekker beter van de onderkant kon bekijken. Deze eerst losgemaakt en daarna was de linker zo gepiept.

Dat scheef terugplaatsen heb ik trouwens ook ondervonden. Ging inderdaad niet meer zo makkelijk los, maar ook dat is uiteindelijk weer gelukt. Hopelijk word ik nog eens echt handig.

Bovenaan Onderaan