Launch control

JJ1982

Lid
Ik heb een tijdje geleden in de gebruikers handleiding op internet zitten lezen, daar stond ook launch control in. Weet iemand wanneer dit standaard is op bijvoorbeeld als drive mode hebt. Ik kan het zo snel niet terug vinden en volgens mij werd er ook niet bijvermeld of dit in een optie zat. Wie i wie heeft het verlossende antwoord??

Rick

Senior Member
Drive mode geeft iig niet die optie. Ben er ook wel benieuwd naar. Misschien via VAG COM?

serum

Forumguru
Op de gtd dsg was het volgens mij; asr uit, in sportstand, rem intrappen, gas geven en rem loslaten.

thekawa

Forumguru
Ik heb meerdere dsg's gehad. Maar de 2.0 140pk en 1.6 diesel met dsg werkte het niet. Alleen op de gti/gtd/r. De vraag is ook of je het wil gebruiken... behoorlijke aanslag op je bak als je het veel gebruikt. De nieuwe clio rs kan het ook maar staat in het boekje ook zon waarschuwing

CDK

Forumguru
uitproberen is simpel, op een plek gaan staan waar je voluit kan wegrijden, linker voet op de rem, asr uit, dsg in S, rechtervoet vol op het gas, blijft het toerental op 3000rpm of hoger hangen heb je launch control en laat je met links je rem los ga je af :D

Tom RS

Forumguru
Bij de gewone handbak gaat het trouwens ook: in eerste zetten, gas tegen de plank en dan gaat het toerental tot 2500 (Rs tdi), koppeling los en weg ben je :-)

Darkside

Forumguru
Mijn 1.2 met DSG kan het ook. Rem intrappen en gas geven. Dan valt hij in de begrenzer en als je de rem los laat ga je weg. Maar echt snel is het niet. De DSG moet 'erg' lang nadenken voordat hij goed wegrijdt.

JJ1982

Lid
Dan zit het bij ons er ook op. Zal het in de toekomst wel eens uitproberen. Kijken of de 1.8 beetje van z'n plek wil komen.;) Maar denk ook dat je bak aardig op z'n ..... Krijgt als je het doet.:pieker:

Rickvw

Lid
Mijn 1.2 met DSG kan het ook. Rem intrappen en gas geven. Dan valt hij in de begrenzer en als je de rem los laat ga je weg. Maar echt snel is het niet. De DSG moet 'erg' lang nadenken voordat hij goed wegrijdt.
Iemand ervaring/weet of deze optie (launch controle) ook op de 1.6 TDI DSG7 zit?

Darkside

Forumguru
Misschien niet helemaal duidelijk geweest. Maar een echte launch control zit er niet op.
Als je de rem intrapt in een auto met DSG zal de auto niet meer dan 2500 (meen ik) toeren maken.
Als je dan de rem los laat heb je iets van launch control. :-)

echter op het moment dat je de rem los laat moet de DSG eerst nadenken wat je nu precies wilt
en schiet dan pas vooruit.
Gewoon gas geven is volgens mij sneller.

Ik reageerde op dat een handbak ook lauch control heeft omdat die ook in de begrenzer valt.
Een echte lauch control zal veel beter werken.
En hoewel leuk is het niet iets wat ik verlang op mijn 1.2-tje. Supersnel is hij toch niet....

skodaboy

Forumguru
Bij de gewone handbak gaat het trouwens ook: in eerste zetten, gas tegen de plank en dan gaat het toerental tot 2500 (Rs tdi), koppeling los en weg ben je :-)

is dit wel echt de launch-control,lijkt mij meer op een stationaire toerental begrenzer die actief is??
zie topic van de 02..
je kan per slot van rekening met elke auto 'vlot' weg rijden als je dat wil..

JJ1982

Lid
Heb het weer gevonden. Blz 134. Zie bijlage. Staat ook bij geldt voor sommige motoren.

Bijlagen

• image.jpg
    image.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 119

Rick

Senior Member
Ah had het geprobeerd en werkte niet. Echter start-stop stond nog aan. Nogmaals proberen binnenkort.

CDK

Forumguru
Ik zal binnenkort nog wel eens een filmpje maken bij mooi weer en een mooie gelegenheid :jaja:;)

Bovenaan Onderaan