LCD shermpjes vastmaken

Bakkertje

Forumguru
Beste allemaal,

Binnenkort (nou ja in mei) gaan het hele bakkertjes meute voor 2 weken naar het Garda meer.
Nu hebben we 2 van die schermpjes die je met wat kunst en vliegwerk aan de hoofdsteunen kunt bevestigen met bandjes, stieken enz.. Het nadeel daarvan vind ik dat het nooit echt vastzit en daarom ben ik eens aan het kijken of dat niet anders kan.

één van de oplossingen die ik op het web heb gevonden zou iets zijn als:
948038_large.jpg

Maar dat lijkt me een redelijk vaste opstelling en dat hoeft nu ook weer niet. En daarbij ik heb de schermen al dus die zijn niet nodig.

Een alternatief zou zijn om op zoek te gaan naar een klemsysteem waarmee de LCD schermen aan de poten van de hoofdsteun bevestigd kunnen worden iets als:
Universal-font-b-Car-b-font-font-b-Mount-b-font-Headrest-for-iPad-2-3.jpg

Dergelijke steunen zijn er genoeg te vinden voor ipads en andere tablets, maar ik zoek eigen zoiets maar dan voor LCD schermpjes.

Iemand nog andere ideeën / tips?

Falcon

Donateur
Wat nog een aardige oplossing is:

https://www.google.nl/search?q=headrest dvd player&espv=2&biw=1455&bih=735&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=FU_GVKfqOcOV7Aa8oIGICQ&ved=0CAYQ_AUoAQ

Deze kun je krijgen in:

- Geen DVD player.. sluit je aan op de Columbus bijvoorbeeld (wel even VCDS aanpassing met VIM = true). Dan speel je een DVD/Iphonefilmpje/Divx af en op beide het zelfde filmpje.. zelf verder totaal in controle. (bij mijn pioneer apparaat in mijn ex-octavia had ik dan nog de mogelijk om voor de radio aan te zetten en geluid van DVD achterin af te spelen. Ik weet niet of de columbus dit ook kan.
- DVD player in 1 van de 2 headrest's en dan spelen ze op allebei af
- Aparte DVD player in beide
- Bovenstaande met oude arcade games
- Bovenstaande met oude arcade games met multiplayer optie.

Via bijvoorbeeld dealextreme voor een leuke prijs te verkrijgen.

Wat trouwens heel prettig is, is een kantelbaarscherm.. zo hoeven de kinderen niet constant naar boven te kijken.

Tablets/ipads los in de handen is:
- Slecht voor de nek van de kleintjes
- Los projectiel in auto nooit goed bij botsingen
- In houder heb ik slechte ervaring mee (trillen, niet goed bij touch-screen kunnen)

Bakkertje

Forumguru
Bedankt voor het meedenken allemaal!

@Neptukker De schermpjes zijn een heel stuk dikker (ik denk al gauw een cm of 4 a 5) een tablet is meestal dunner dan 1 cm.

@maartenv84 de schermpjes komen van het kruidvat (geen idee wat voor merk eerlijk gezegd). Maar daar zijn vast geen steunen van de fabrikant (meer) voor te vinden. Ik zal voor de zekerheid nog eens kijken, want daar had ik nog niet aan gedacht.

@Falcon daar heb ik ook naar zitten kijken inderdaad, maar ik heb bij dergelijke hoofdsteunen altijd mijn vraagtekens bij de veiligheid van dergelijke steunen. Af fabriek heb je anti whiplash hoofdsteunen bijvoorbeeld. Dus ik wil liever geen concessies doen aan de veiligheid.

Falcon

Donateur
@Falcon daar heb ik ook naar zitten kijken inderdaad, maar ik heb bij dergelijke hoofdsteunen altijd mijn vraagtekens bij de veiligheid van dergelijke steunen. Af fabriek heb je anti whiplash hoofdsteunen bijvoorbeeld. Dus ik wil liever geen concessies doen aan de veiligheid.

Daarom heb ik het uiteindelijk ook laten inbouwen in de originele hoofdsteunen. Koste iets van 800 euro..

https://plus.google.com/photos/108573292313079813008/albums/5249285707760794385

Bakkertje

Forumguru
Da's netjes inderdaad! Kost wat maar dan heb je het ook echt mooi en goed inderdaad.

Ik denk dat dat mijn doel (en budget) een beetje voorbij schiet eerlijk gezegd.

Neptukker

Forumguru
Zelf iets maken met klitteband en om de hoofdsteun wikkelen is ook bijzonder effectief heb ik eens gezien.

EfEr

Actief lid
Denk bij je keuze ook aan de diefstal / inbraakgevoeligheid. Een auto met losse schermpjes achterin of beugels aan de stoelen waar schermpjes in kunnen vergroot de kans op inbraak, zeker in combinatie met een buitenlands kenteken (op vakantie).

MRNX

Forumguru
Dat is een mooie oplossing @Supernaturol , ben ik ook wel in geïnteresseerd. Bij de talen (gesproken en ondertiteld) staat geen Nederlands, maar dat geldt natuurlijk alleen voor de games en vóórgeïnstalleerde toestanden. Een dvd kan ik uiteraard op Nederlands instellen.

Past dit over de hoofdsteunen van een O2? Ben je tevreden over de kwaliteit en de mogelijkheden? € 250 all in?

Ziet er gelikt uit, maar er hangen vanzelfsprekend wel nog kabels uit. Ik hen nu een systeem met klittenband. In de mondeo paste dit prima, zat goed vast. In de O2 heb ik daar wat meer moeite mee, de hoofdsteunen zijn wat boller, waardoor de schermen wat gekanteld staan. Als ik dit aanpas, hangen ze weer te los. Irritant. Als jouw oplossing echt zo goed is, ben ik verkocht!

Supernaturol

Actief lid
Ik heb zelf een o2 combi, de draden gaan via de stangen inde bekleding van je stoel naar beneden. Vervolgens heb ik een geschakelde plus gevonden in me middelconsole.

Ik heb via deze mooie forum een handleidIng gekregen om me middelconsole uit te bouwen.

Dus geen draadjes zichtbaar.

Ik was voor 250 euro klaar.
Het geluid kan via een fm zender over de speaker maar me zoontje luisterdgewoon via de speaker van de hoofdsteun en ik als bestuurder heb daar geen last van. Of via kop telefoon alleen ben ik daar geen voorstander van voor een kleine van 3 jaar.

Verder lees de lens alle gebrande dvd's.
En schermkwaliteit ben ik tevreden over . (Net als in de moderne scherm in een vliegtuig passagier stoel)
Maar natuurlijk niet te vergelijken met een scherm van thuis.
Voornaamste doel van de schermen zijn dat ik me zoontje en vrouw stil kan houden tijdens een een rit naar wintersport

Bovenaan Onderaan