Hallo
Ik sta voor de volgende keus...
Ford Focus 1.6 ECOboost Lease Titanium
Octavia 1.6 TDI Wagon Tour
Octavia 1.6 TDI Elegance plus navi, sunset
Kia Cee'd 1.6 CRDI Super Pack
De voorkeur gaat uit naar de Octavia, vandaar de post op dit forum.
We hebben een caravan welke we 3 weken in het jaar mee nemen (of te wel 4-6 dagen per jaar hangt die bak er achter)
Ik heb net proefgereden in een Ambitio Business TSI met verlaagd onderstel en 17 inch wielen.
De auto vond ik wel stuiterig, maar drempeltechnisch geen probleem...(2 kids op de achter bank plus trekhaak)
Is dit merkbaar minder (beter) met 16 inch wielen (standaard op de Tour) ?
Wat me opviel is dat er meerder octavia's stonden waarvan een groep merkbaar lager stond (zeker 2,5cm)
Is dat dan het sport onderstel of een extra verlaging met bv eibach?
Vraag me af wat beter is : Elegance met standaard onderstel en 15 inch of een Tour met verlaagd onderstel en 16 inch..
De ene stuitert meer en de andere heeft direct hulpveren nodig.....
Althans zo lijkt het...
Is dat zo ?
Octavia is de goedkoopste, dan de kia (+10 euro per maand) en dan de Ford (+45 euro per maand)
Verschil tussen de octavia en ford is netto 2160 euro over 4 jaar...
Echt even lekker de auto's proberen is er meestal niet bij (ze staan immers nooit naast elkaar)
Ik sta voor de volgende keus...
Ford Focus 1.6 ECOboost Lease Titanium
Octavia 1.6 TDI Wagon Tour
Octavia 1.6 TDI Elegance plus navi, sunset
Kia Cee'd 1.6 CRDI Super Pack
De voorkeur gaat uit naar de Octavia, vandaar de post op dit forum.
We hebben een caravan welke we 3 weken in het jaar mee nemen (of te wel 4-6 dagen per jaar hangt die bak er achter)
Ik heb net proefgereden in een Ambitio Business TSI met verlaagd onderstel en 17 inch wielen.
De auto vond ik wel stuiterig, maar drempeltechnisch geen probleem...(2 kids op de achter bank plus trekhaak)
Is dit merkbaar minder (beter) met 16 inch wielen (standaard op de Tour) ?
Wat me opviel is dat er meerder octavia's stonden waarvan een groep merkbaar lager stond (zeker 2,5cm)
Is dat dan het sport onderstel of een extra verlaging met bv eibach?
Vraag me af wat beter is : Elegance met standaard onderstel en 15 inch of een Tour met verlaagd onderstel en 16 inch..
De ene stuitert meer en de andere heeft direct hulpveren nodig.....
Althans zo lijkt het...
Is dat zo ?
Octavia is de goedkoopste, dan de kia (+10 euro per maand) en dan de Ford (+45 euro per maand)
Verschil tussen de octavia en ford is netto 2160 euro over 4 jaar...
Echt even lekker de auto's proberen is er meestal niet bij (ze staan immers nooit naast elkaar)