Leasebedrag Octavia Combi Bus. Line

Gerard1974

Nieuw lid
Hallo allemaal,

Ik ben een nieuwe leaseauto aan het uitzoeken en wil een O2 Combi nemen. Ik zit alleen met de leaseofferte van de leasemaatschappij (ALD) die te hoog uitvalt?

Als ik een Elegance Bus Line met metallic lak, bluetooth bestel (ESP is toch standaard op de 1.2. tsi dsg?) dan komt mijn maatschappij op 916 incl brandstof uit (48 mnd/35000km, eigen risico €135) en bij Toplease/ DirectLease zit ik dan rond de 850 - 860 (overige voorwaarden verzk. heb ik gelijk getrokken.

Wat is een beetje normaal leasebedrag voor deze auto?

Als ik op Directlease.nl jouw verhaal inklop geeft ie inderdaad 607 € excl brandstof, 831 € incl brandstof aan. ALD is blijkbaar dus nogal duur.

Extra kosten voor DSG en Elegance is stevig. Neem je een Ambition BL handgeschakeld en een Parrot kitje en geen metallic dan kom je zomaar op 494 € excl. Dit zit zover ik weet rond wat ik zelf heb via ING.

heavy

Actief lid
Voor de 1.2 Businessline elegance blijf ik rond de €550,00
* 60 maanden
* 30.000 Km/j
* geen brandstof

Ik ben vanmening dat een DSG gewenst is bij de 1.2

Klaasje

Forumguru
Kijk eens bij Leaseplandirect

Er zijn meerdere factoren die meetellen. OOk de afspraak wat is gemaakt tussen werkgever en leasemaatschappijen, verzekering, brandstof etc..

Ik was bij Athlon 100,-- duurder uit dan bij Leaseplan
48mnd/35000km voor 815,-- Voor de Combi elegance busineline DSG7

manutrash

Nieuw lid
Heb begin januari een O2 Combi ELB 1.2 DSG incl Sunset, stoelverwarming, MDI, BT, en reservewiel besteld.

35000/48mnd bij Amstel lease 623,- ex brandstof. Athlon was 50,- duurder.
Met de 20% kom ik dan zelfs enkele euries goedkoper dan m'n huidige aoto en krijg met de O2 zoveel MEER auto en luxe kan dus niet wachten.

Overigens dealer is gekozen door lease maatschappij.

Ter info: bij mijn werkgever is een Combi EBL 1.2 TSI DSG met Metallic lak € 885. All Inclusive, zonder eigen risico :)

MarcoO2

Forumguru
@ markieman: dat zegt nog niet zoveel, als je er niet bijzet op basis van hoeveel km's/jaar, met welke looptijd, in of ex brandstof en btw, noem maar op.

Je hebt gelijk:

32000km, 48mnd

en met all inclusive bedoel ik dus inclusief brandstof (tankpas heel europa), btw, bpm, verzekering zonder eigen risico, etc.

wel max 13.5k vrije prive km per jaar.

Let ook op de voorwaarden omtrent je aantal km's! Daar gaat het vaak fout bij de goedkopere leasemaatschappijen. Dan denk je met 35.000 km/j af te kunnen en dan rij je dat jaar ineens 40.000. Dan wordt je contract herberekend en dat is dan vaak erg in je nadeel.

Bij bv ING wordt boven de 10% afwijking je contract gewoon herberekend op basis van je huidige km prijs, ook als je minder rijdt.
Bij bv directlease heb ik het al weleens fout zien gaan bij mensen die dachten goedkoop uit te zijn, vervolgens wat meer reden en toen ineens 100 euro per maand meer moesten betalen. Weg voordeel!
Kijk dus verder dan alleen de maandprijs, eigen risico e.d....

a3h

Lid
Bij ponlease betalen we voor een 1.2 tsi Ambition bus line €844,-- incl brandstof voor 40000km/j

BarryXX

Actief lid
Als ik die reacties zo zie, dan ben ik best blij met mijn 24 mnd contract op basis van 30.000 per jaar, hoewel ik er ongeveer 50.000 p/j rij.

Overigens heb ik geen flauw idee wat mijn leaseprijs is. Ik weet wel dat ik onbeperkt prive kilometers mag maken en onbeperkt prive in Nederland mag tanken. Maar of de leasemy dit betaalt of mijn werkgever???????? Leasemy is Dutchlease.

Spaced

Senior Member
@BarryXX: Natuurlijk altijd je werkgever, wie anders? Of dit nu vooraf gaat via een brandstofvoorschot of achteraf via een factuur maakt in principe niet zo heel veel uit.

Mijn totale leasekosten zijn €1000, waarvan €850 door mijn werkgever wordt betaald en ik dus €150 moet bijbetalen. Elegance businessline, premium telefoonvoorbereiding, RNS510 en 1.6TDI, voor 60.000km per jaar en 3 jaar. Volgens mij redelijk aan de prijs, maar omdat ik vanwege de echt enorm goede service bij zowel garage als leasebedrijf daar niet wegwilde, heb ik dit voor lief genomen (wij hebben zelf redelijk vrije keus waar/wat/hoe we leasen).

Overigens is dat kilometrage wel met onbeperkt prive binnen/buitenland (dat zijn vaak afspraken die je je met je werkgever maakt; ik heb een hele aardige werkgever :winkie: )

jemo

Lid
1.2 tsi dsg el.bl. Combi, black magic, mdi, bt, trekhaak, stoelverwarming,sunset, 17", leer,abt; 735 ex btw, ex brandstof, 35k km/jaar, 4 jaar.
Mooie deal met leasemij gemaakt naar mijn idee... Zij mogen wel dealer kiezen...

Spaced

Senior Member
Fijne keuze :) Leasemij bepaalde hier echter ook de dealer (Assen), omdat hun eigen garage toentertijd nog geen Skoda leverde.

Luitjes,

Ik vermoed dat het ook erg veel met afspraken te maken heeft die je bedrijf met een leasemaatschappij heeft gemaakt. Daarin zal ook wel weer te maken hebben met hoeveel lease auto's een bedrijf zal leasen. Wat daarin ook mee telt is het wel of niet aanstellen van éém specifiek leverende dealer per merk, wel of niet gekozen door je eigen bedrijf of leasemaatschappij. Wij hadden bijvoorbeels per merk maar één dealer waardoor hij geleverd moest worden, alleen uit de buurt van Amsterdam.

De auto die ik heb geleased heeft leasetarief van net geen €880, dit zal wel zijn zonder benzine, wel een MTC tankpas. Deze is gabaseerd op een kilometrage van 60.000 km per jaar. Let wel het bedrag wat ik noem zag ik in de ING Car Lease applicatie, dus ik weet niet of het met mijn kilometrage eventueel nog hoger is uit te komen vallen. De specificaties van mijn auto, zoals deze is geleased, is als volgt,
- Skoda Octavia Elegence Business Line Combi 2.0 TDI 103KW
- MDI (Mobile Device Interface), aansluiting voor externe media opslag
- Telefoonvoorbereiding met Bluetooth (UHV + RSAP) en microfoon (PT1)
- Verwarmbare voorstoelen (PW0)
- Extra donker getinte achterportierramen en achterruit (PH7)
- ESP met sperdifferentieel en motorslipregeling (PFA)
- Metallic lak
- Netafscheiding achter achterbank (3CX)
- Dubbele Kofferbakbodem voor de Combi

Groeten,

Stefan

Bovenaan Onderaan