Leasekosten chiptuning

Frankie

Actief lid
Ik heb enkele weken geleden een offerte aangevraagd voor een ABT chip voor in mijn 2.0 TDI. De garage berekend €898 ex btw hiervoor. De leasemaatschappij (LeasePlan) echter rekent dit weer om naar €46 p/m hoor ik vandaag !?!?!? dit is gebaseerd op een looptijd van 4 jaar en 45.000km p/j. Ik vind die prijs p/m wel ERRUG hoog. Een collega met een Golf 5 betaalde enige tijd geleden aan ALD lease iets tussen de 15 en €20 p/m. Wat zijn de ervaringen hierin bij de gechipte leaserijders ?

Thanks !!

Je leasemaatschappij houd ook rekening met een verhoogde slijtage van de banden en een hoger brandstofverbruik.
Je laat je auto immers niet chippen om er rustiger mee te rijden.
Het brandstofverbruik is bij een gechipte motor op papier wel gunstiger, maar dat is bij exact dezelfde rijstijl.
En je krijgt toch wel een iets andere rijstijl met je gechipte auto.
Anders hoef je hem ook niet te laten chippen.
Ik vind de €46,00 per maand nog niet veel hoor.

___JC___

Forumguru
Ik heb ook een abt chip (kosten toen nog EUR 1.000) maar mijn leaseprijs werd 'maar' met 26 eur per maand verhoogt. Belachelijk bedrag wat jij noemt!

Deel de kosten van de chip maar door 48 maanden, kom je ongeveer op 18 euro per maand. De rest is toeslag voor eventuele extra slijtage. Das 4 jaar lang dus ongeveer 28 euro extra per maand, dus ruim 1.300 euro...daar kan je wel wat bandjes van kopen.

PS: rij nu gechipt al ruim 38.000km op de eerste bandjes.

Dat leaseplan het toestaat is voor mij al een hele verassing.:ahum: Ze "willen" dit zo graag, vandaar natuurlijk de "scherpe" aanbieding... :koffie:

Gieliovd

Forumguru
Als ik een lease maatschappij had zou ik het ook absoluut niet willen zonder het risico dusdanig in te pakken dat het wel weer interessant wordt.

Neem nou de risico's in acht van hogere slijtage aan de motor, turbo, banden, eigenlijk de hele auto. Daarnaast heb je nog een verhoogd risico tot ongevallen door het relatief snellere rijden. Dan heb je ook weer het hogere brandstofverbruik door een aangepaste rijstijl.

Tja, het is natuurlijk een beetje de moraalridder uithangen, maar puur bedrijfskundig bekeken niet onverklaarbaar.

:489:

Ik heb alweer zin om morgen naar mijn werk te rijden, wat er dan achteraankomt is dan weer zo jammer (werken) :).

edit: dat bedrijfskundig klinkt wel een beetje popi jopi, maar jullie snappen me.

Je leasemaatschappij houd ook rekening met een verhoogde slijtage van de banden en een hoger brandstofverbruik.

Das niet helemaal waar.

Brandstof wordt altijd achteraf afgerekend op basis van het daadwerkelijke verbruik.

De extra kosten die het met zich meebrengt is voor extra onderhoud en banden en omdat men er niet heel erg happig op is...

ing carlease: eur 34.20 (ook ex)

uiteindelijk zit ik bij ing, omdat ie alles in alles toch nog het goedkoopst was.

Frankie

Actief lid
ing carlease: eur 34.20 (ook ex)

uiteindelijk zit ik bij ing, omdat ie alles in alles toch nog het goedkoopst was.

Kun je prijs van LeasePlan niet ook voor me opzoeken ergens. Ja ja, die heb ik natuurlijk al zul je denken. Echter, ik denk dat die prijs "niet klopt"... if you know what I mean...

Kun je prijs van LeasePlan niet ook voor me opzoeken ergens. Ja ja, die heb ik natuurlijk al zul je denken. Echter, ik denk dat die prijs "niet klopt"... if you know what I mean...

nope sorry, deze prijzen 'weet' ik omdat ik hier zelf offertes aangevraagd heb, bij LeasePlan niet...

Timothee

Actief lid
Frank, misschien even bellen met LeasePlan en vragen waarom ze zoveel duurder zijn dan andere leasemaatschappijen?

Bovenaan Onderaan