Leasen en chippen

jemo

Lid
Ik ben van plan om binenkort een lease-Octavia te gaan bestellen. Ik zit er aan te denken om em te laten chippen, maar wat is jullie ervaring met leasemaatschappijen? Of kun je het beter stil houden?? Heb zelf nog niet bij de leasemij geinformeerd...
623.gif
 

higgy

Forumguru
Chippen kan ook met behoud van fabrieksgarantie, alleen is dat dan bij een door PON te selecteren chipper.
 

Dutch4x4

Senior Member
Nee, dan is de leasemaatschappij twee keer (niet drie keer) zo veel kwijt.
grin.gif


Dus dan bestel je het gewoon bij je auto, met medeweten van de leasemij, tegen een paar euro extra per maand.
 
Je kunt ook afspreken met de garage dat je alleen onderhoud bij hem pleegt en hij dus verantwoordelijk is voor garantie gevallen.
Als er iets is wissen ze gewoon de chip en komt niemand anders het te weten.
Dat is makkelijk te regelen met een sportieve verkoper bij de dealer.
<font color="blue"> [modedit] </font> <font color="red"> geen namen noemen in zulke gevallen, je kan anderen in de problemen slepen... </font> ...regelt het zo voor je, zonder problemen.
Die finetuned hem ook helemaal voor je zodat je er echt het max. uithaald.
Bij gaat ie naar 398 Nm en das best veel al zeg ik het zelf.

Als je het meldt bij je leasemaatschappij betaal je wat extra's voor je extra brandstof en banden slijtage.
En sommige doen gewoon moeilijk over chippen.
Melden is dus niet altijd nodig.
 

Wallie

Lid
Lijkt me moreel gezien niet helemaal in orde... en als ze erachterkomen om de een of andere rede dan heb je behoorlijk wat uit te leggen lijkt me zo.

Maar goed, een hoop maatschappijen ondersteunen het wel, mits het gebeurt met behoudt van garantie.
 
Chippen voor een lease maatschappij is best duur. Ik wilde een vorige auto ook laten chippen (Leon). De leasemaatschappij rekende daar ruim 50 Euro extra voor in de maand voor een chip en montage van nog geen 1000 Euro. Over 4 maanden betaal je dus dik het dubbele.
De leasemij doet dit omdat ze extra slijtage ed verwachten...

succes
 

___JC___

Forumguru
Nou mijn abt chip koste ook 1000 eur maar geen 50 eur per maand extra hoor. Meer 25 euro per maand.
Je heb vervolgens een kwaliteitsproduct en nooit gezeur achteraf. Gewoon officieel dus zou ik zeggen.

Enuh, zover ik weet kunnen ze altijd nog zien dat ie gechipt is geweest. Ook al haal je het eruit.
 
Met chippen pas je alleen de software aan, en niet de chip zelf.
Dus kun je hem alijd resetten en is er niks meer van te zien.
En motorisch gezien kan de 103kW tot een max gaan van 400 Nm als je daar dus onder blijft is er ook niks aan de hand met je garantie.
Nogmaals sluit ook effe een deal met je dealer.
Ik adviseer het wel, officieel of niet moet je zelf weten, maar het chippen is echt een heel groot verschil en het geld zeker de moeite waard.
Althans dat vind ik.
 

higgy

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdRaT</font><hr />

Met chippen pas je alleen de software aan, en niet de chip zelf.
Dus kun je hem alijd resetten en is er niks meer van te zien.

[/ QUOTE ]
Da's niet helemaal juist, de boordcomputer slaat steeds meer op. Je kunt de chip wel terugzetten, maar daarmee is het geheugen van de boordcomputer nog niet gereset.
 

___JC___

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdRaT</font><hr />

En motorisch gezien kan de 103kW tot een max gaan van 400 Nm als je daar dus onder blijft is er ook niks aan de hand met je garantie.


[/ QUOTE ]

Ten eerste ben ik het eens met de opmerking van Higgy. En ten tweede al laat je de auto 10NM meer krijgen door een aanpassing het mag niet van de leasemaatschappij. Het ging hier over chippel EN leasen...
 

Mistraller

Senior Member
Bij ons mag het idd gewoon (ABT geloof ik), ik weet niet wat er voor het chippen zelf aan opslag bijkomt, maar er wordt in elk geval bij ons wel een brandstoftoeslag gerekend.
 

tim

Lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: Mistraller</font><hr />

Bij ons mag het idd gewoon (ABT geloof ik), ik weet niet wat er voor het chippen zelf aan opslag bijkomt, maar er wordt in elk geval bij ons wel een brandstoftoeslag gerekend.

[/ QUOTE ]

De motor zou toch juist zuiniger worden met chip?
 
Ik heb het alleen over het tunen inderdaad en niet over een complete vervanging van de chip.
Bij mij gaan ze alleen de software aanpassen.
En inderdaad als het niet mag is het niet slim, maar dat is ook zo met te hard rijden en dat doen we ook bijna allemaal.
Maar of het verstandig is weet ik niet, ik laat het in ieder geval wel doen.
Het beste is natuurlijk om eerst je lease maatschappij te bellen en te vragen of het kan/mag en wat het per maand kost, soms is de meerprijs op het leasebedrag excl. het chippen zelf en alleen maar voor de extra brandstofkosten en banden slijtage, denk daar ook even aan.
Ik ben hier niet om te oordelen wat wel en niet juist is (daar ben ik echt de juiste persoon niet voor
yeah.gif
).
 

Dutch4x4

Senior Member
</font><blockquote><font class="small">Citaat: EdRaT</font><hr />

Ik heb het alleen over het tunen inderdaad en niet over een complete vervanging van de chip.
Bij mij gaan ze alleen de software aanpassen.


[/ QUOTE ]

Komt op hetzelfde neer, alleen de methode is anders.
 
Klopt maar dan kun je hem wel makkelijker laten resetten naar de oorspronkelijke situatie (gegevens)
Maar volgens mij dwalen we nu een beetje af van het topic.

De topic starter heeft 3 keuzes: 1)wel vragen en extra betalen, 2) niet zeggen en zelf chippen/tunen/powerboxen (of weet ik veel wat nog meer kan, 3) helemaal niks doen en gewoon genieten van de orginele motor die ook al meer dan pittig genoeg is.

Als je het laat doen zorg dan in ieder geval wel voor een bekende goede chipper en vraag naar de motor garantie.
Sommige op dit forum weten volgens mij wel een aantal goede bedrijven.



Succes met je keuze


@ Exciter
Bedankt voor je mod break, daar had ik even niet aan gedacht.
 
Bovenaan Onderaan