Leaseprijs Ambiente en Ambiente Attractive Business.

Ik heb net de offerte van een O2 1.8TSI Ambiente Attractive Business ingedient bij mijn wagenparkmanager. Mijn werkgever least bij Leaseplan. Komt de best man terug met dat er een prijsverschil zit van €36,- per maand in het leasebedrag tussen een gewone Ambiente en een Attractive Business. ????
Kijk je naar de catalogusprijs dan is het maar €125,- Was ik al helemaal tevreden mee. Als je op leaseplandirect.nl kijkt vindt je een prijsverschil van €20. Ik weet niet daarom ben ik ook gekke henkie. :smiley29:

Iemand een idee waar de heren van leaseplan dit prijsverschil vandaan halen?

Op de "normale" Ambiente heeft de leasemaatschappij de volledige marge.

Op de Attractive Business heeft hij dit niet, hier wordt het prijsverschil door veroorzaakt.

Ik begrijp het. Boeven zijn het. Mijn werkgever zoekt het maar uit hoe hij het regelt met leasepplan. uiteindelijk zijn die skoda's dan toch niet zo voordelig in de lease. Voor hetzelfde geld heb je dan een Ford Mondeo Wagon Titanium 2.0 benzine.

bat

Lid
Kleine correctie: het is de dealer die op de opties van de Attractive Business minder marge krijgt, waardoor de leasemij minder korting krijgt op de volledige auto.

Dat er tussen de calculator online van Leaseplan en in de werkelijke offerte verschil zit, kan bijvoorbeeld liggen aan de versie, de looptijd, het aantal kilometers en hoeveel korting je bedrijf krijgt op de leaseprijs.

I vind het ook oneerlijk...

Malle Pietje is mijn vader.

Ik heb in beide gereden maar de Mondeo is ruimer voorin en is gewoon een maat groter. (behalve de kofferbak dan). Groot heeft ook zijn keerzijde want de Mondeo is 200 kilo zwaarder dan de O2. De O2 heeft meer vermogen en een betere motorkarakteristiek. Door het hogere gewiocht van de Mondeo moet de motor meer toeren maken wat meer motorherrie oplevert. De Mondeo motor maakt nog een snerpend geluid. En de Mondeo heeft maar een 5-bak.

Dus ruimte maar meer geluid tegenover kleiner poweren rust. Ik ben een tijdje aan het dubben geweest maar het wordt toch O2. En het scheelt aardig in de bijtelling. Maar mijn wagenparkbeheerder loopt over het leasebedrag te sputteren.

AsK2

Lid
Helemaal mee eens.
Heb zelfs gelezen dat verschillende nieuwe generatie Fords kampen met roestproblemen. Niet zo erg overgens als de Franse auto's van toen, maar toch.

Zzz

Nieuw lid
Het klopt. Ik heb getwijfeld tussen een Elegance en een Ambiente AB. Het prijsverschil wordt weer ruimschoots gecompenseerd doordat de dealer op een Elegance een hogere inruilprijs/korting geeft. De AB-aanbiedingen zijn bedoeld voor lease-rijders om een lage cataloguswaarde te krijgen.

Malle Pietje is mijn vader.

Ik heb in beide gereden maar de Mondeo is ruimer voorin en is gewoon een maat groter. (behalve de kofferbak dan). Groot heeft ook zijn keerzijde want de Mondeo is 200 kilo zwaarder dan de O2. De O2 heeft meer vermogen en een betere motorkarakteristiek. Door het hogere gewiocht van de Mondeo moet de motor meer toeren maken wat meer motorherrie oplevert. De Mondeo motor maakt nog een snerpend geluid. En de Mondeo heeft maar een 5-bak.

Dus ruimte maar meer geluid tegenover kleiner poweren rust. Ik ben een tijdje aan het dubben geweest maar het wordt toch O2. En het scheelt aardig in de bijtelling. Maar mijn wagenparkbeheerder loopt over het leasebedrag te sputteren.

Als het aan die €26,00 per maand ligt is het maar een zielige wagenpark beheerder.
Kijk eens naar het brandstof verbruik.....
Scheelt een halve liter per 100km, als je meer dan 2000km per maand rijdt is het verschil nog maar +/- € 15,00.
Als mijn baas daar moeilijk over doet ben ik of weg of ik rijdt die Mondeo binnen 1 maand in de total loss...... :D

Hij is besteld

De kogel is door de kerk. Niemand geraakt.

Het is geworden:
O2 Combi Ambiente Attractive Business 1.8TSI
extra erop: Trekhaak, extra luidsprekers achterin, bagagenet boven de achterbank.

kleur: Brandweer rood.
Jawel ondanks de vraag of ik niet een meer verantwoorde kleur kon kiezen. Hoepel op zeg. Dat kost 550 pleuries and aan de binnenkant zie je er niets van.

Levering volgens dealer tweede helft mei.

Heeft er nog iemand een lichtbak met blauwe zwaailampen? Staat er volgens mij prachtig op.

bat

Lid
Het klopt. Ik heb getwijfeld tussen een Elegance en een Ambiente AB. Het prijsverschil wordt weer ruimschoots gecompenseerd doordat de dealer op een Elegance een hogere inruilprijs/korting geeft. De AB-aanbiedingen zijn bedoeld voor lease-rijders om een lage cataloguswaarde te krijgen.
En dat is dan ook het enige, die cataloguswaarde. De 'gewone' Elegance die ik nu krijg is in cataloguswaarde (inclusief opties) ongeveer even duur als een Elegance AB. Maar het leasetarief van de AB is zo'n 50-60 euro per maand hoger. Schiet ik er nog niks mee op, dat ben ik namelijk netto kwijt aan extra eigen bijdrage.

bijtelling

Voor ongeveer 27500 euro was ik klaar dan kost het me pak hem beet 250 euro in de maan netto. Nu valt de skoda ruim in mijn leasebudget en heb ik ik veder geen eigen bijdrage. Alleen mijn wagenparkbeheerder loopt te sputteren richting leaseplan. Maar dat is mijnprobleem niet.

vdijk

Lid
De kogel is door de kerk. Niemand geraakt.

Het is geworden:
O2 Combi Ambiente Attractive Business 1.8TSI
extra erop: Trekhaak, extra luidsprekers achterin, bagagenet boven de achterbank.

kleur: Brandweer rood.
Jawel ondanks de vraag of ik niet een meer verantwoorde kleur kon kiezen. Hoepel op zeg. Dat kost 550 pleuries and aan de binnenkant zie je er niets van.

Levering volgens dealer tweede helft mei.

Heeft er nog iemand een lichtbak met blauwe zwaailampen? Staat er volgens mij prachtig op.

ik zie wel vaker een rode skoda OII rijden, het zijn auto's van Douwe Egberts.
Ze zien er wel leuk uit, maar persoonlijk zou ik nooit de kelur kiezen

Okki

Donateur
Wel hulpdiensten, geen blauw-blauw balk

Bijlagen

• dscd0468.jpg
    dscd0468.jpg
    41,2 KB · Weergaven: 18
  • alphen899lv1_1.jpg
    alphen899lv1_1.jpg
    44,6 KB · Weergaven: 21

TL@

Forumguru
ik zie wel vaker een rode skoda OII rijden, het zijn auto's van Douwe Egberts.
Ze zien er wel leuk uit, maar persoonlijk zou ik nooit de kelur kiezen

Die kleur zou ik wel kunnen kiezen denk ik, best mooi. Alleen niet zo geslaagd met die zwarte stootlijsten vind ik.

Bovenaan Onderaan