Leaving Home (Elegance uitvoering) - HUH?

Tallguy

Forumguru
Werkt bij jullie (de mensen met de coming home/leaving home) de functie nu wel of niet als het buiten al licht is (zonnig)?

Bij mijn O2 doet ie het sinds 2 dagen alleen nog maar bij schemer en in het donker, maar niet meer midden op de dag.
Volgens mij hoort ie het dan toch ook te doen? Dealer dacht van niet, ik van wel, dus...discussiepuntje
disc.gif

Schakelaar staat trouwens op meest rechtse stand (altijd aan)

Bij mij deed hij het eerder ook overdag, maar nu niet meer zonder dat er iemand aan is geweest.
Overdag hoeft hij het ook niet te doen en in het donker doet hij het prima, en dat is voor mij het belangrijkst.

Sedert de laatste softupdate (ik ga er even vanuit dat je die hebt gehad) is de "altijd aan" stand ook gecontroleerd door de lichtsensor, dus het is perfekt mogelijk dat de leaving/coming home functie op de middag niet werkt.

Tallguy

Forumguru
Hmm..da's dan misschien de reden. Ik wist echter van niets over een softwareupdate.
Nou ja...kijk...als dat de reden is, snap ik het wel, maar ik stond echt stomverbaasd rondjes om de auto te lopen omdat de lampen het niet deden.

Ze kijken er maandag naar bij de extra beurt

Als je stilstaat op een oprit of parkeerplaats maakt het niet zoveel uit dat die lichten niet gaan/blijven branden he
wink.gif

</font><blockquote><font class="small">Citaat: henk_de_bruin</font><hr />

maar overdag licht voeren is toch veiliger?

ik heb altijd me lampen aan.

[/ QUOTE ]

Klopt maar comming home is er om je sleutelgat van je voordeur te zien, dat lukt bij de meeste overdag prima.

Jpoers

Lid
Dat sleutelgat vinden kan overdag soms ook wel eens een probleem opleveren,
473.gif
473.gif
heb dan alleen niks aan de coming home verlichting. Mag er zelfs dan niks mee

Bij mij gaan de lampen in de CHLH-stand ook overdag niet aan. Vind het eigenlijk niet zo vreemd. Licht genoeg zou ik zeggen.

comming home altijd
leaving home : indien buitenlicht onder door sensor geregistreerd niveau

Althans dit doet ie bij mij (in de licht aan stand)

LenK

Forumguru
Leaving home doet het bij mij helemaal niet meer.
Ik heb die onzin uit laten schakelen.
Als het ooit nog op de optie lijst komt in niet bij de standaarduitrusting zit dan zal ik het bij mijn volgende auto weglaten en € 150 minder betalen.

Vacaro

Senior Member
Heb nooit nut ingezien van deze voorziening. Maar wij in België hebben wel om de 25m een lantaarnpaal staan, dus weinig donkere plekken hier. Vlieg maar eens boven België en je weet wat ik bedoel.

Bij Coming Home die ik, als ik het licht niet nodig heb, de truc om het licht meteen uit te doen: op de afstandbediening eerst op de knop OPEN en dan meteen op de knop OP SLOT te drukken.

Als het donker is, werkt dat altijd. Het vreemde is dat het soms NIET werkt als het juist licht is overdag... Beetje vreemd !

Nautonier

Nieuw lid
</font><blockquote><font class="small">Citaat: LenK</font><hr />

Als het ooit nog op de optie lijst komt in niet bij de standaarduitrusting zit dan zal ik het bij mijn volgende auto weglaten en € 150 minder betalen.

[/ QUOTE ]

Helemaal mee eens. Het is echt een overbodige optie.
Ik heb een buitenlamp bij mn voordeur en die werkt ook prima
smile.gif

Pim

Lid
De naam is ook fout gekozen, het had beter auto-georienteerd kunnen zijn, zoiets als leaving/approaching vehicule. Immers, ik heb ook een buitenlamp bij mijn huis, maar ik parkeer toch niet alleen bij mijn huis ? Vooral bij wintersport-chalet en diverse keren dat ik mijn auto in de berm moest zetten ergens wegens te weinig parkeervakken, is het handig niet in de plassen te stappen of in diepe sneeuw of gladde plekken op mijn bek te gaan.

LenK

Forumguru
Kan wel zijn, maar die leaving home gaat altijd aan (behalve als het licht genoeg is) en dat vind ik onzinnig en ongewenst.

In de mogelijke situaties die je schets moet de richting van de lichtbundel ook maar net goed zijn.

Als het via de lichtschakelaar of de afstandsbediening te regelen was geweest... Maar ik zou het in ieder geval nooit aankruisen op een lijst met bij te bestellen opties.

Bij Volvo kun je hem apart aanzetten en is dus niet alleen geralteerd aan je open auto sluit auto optie.
Je kan dus ook alleen de lampen aanzetten.
Ik heb hettoen maar een paar keer gebruikt en dan is het wel handig.
Zoals met alle andere optie's, je hebt ze maar soms nodig en dan kan het verd0md handig zijn.
Niet altijd dus.

Matra_Murena

Actief lid
Ach ik vind het wel makkelijk die optie. Ik heb toen ik de wagen ophaalde 1 keer de lichtschakelaar aangezet en er niet meer aan hoeven te komen nadien.

Wat kan het mij nou schelen dat de lampen nog een minuut nabranden? Heb ik totaal geen last van. En dat ze aan gaan als ik de auto van het slot afhaal is ook al niet ernstig.Zeker omdat ze even uit gaan als je start en dus ook de lamp niet overtollig belast wordt.

Nu weet ik dus zeker dat ik altijd met licht aan rijd. In sommige landen niet voor niets al verplicht en zeker slim om te doen.

Bovenaan Onderaan