Leaving home werkt niet altijd

DeNnZ

Forumguru
Hallo allen,

Het valt mij al enige tijd op dat de Leaving home functie niet altijd aangaat als ik de auto (Superb combi ABL 2011) ontgrendel in het donker. Volgens het instructie boekje zou het alsvolgt werken:

Leaving-homefunctie inschakelen
  • – De lichtschakelaar staat na het verlaten van de wagen in de stand automatische aansturing rijverlichting .

• – De wagen met de radiografische afstandbediening ontgrendelen - de verlichting gaat branden.

Zodra ik de auto instap, het contact omdraai en vervolgens weer van het contact haal zonder de auto te starten en daarna een deur open doe, gaat wel de CH verlichting aan.
Heeft er iemand een idee hoe dit komt? Wellicht een slechte accu?

Taffy

Forumguru
Gaat je binnenverlichting wel branden in het eerste geval ?
Als ik soms heel kort druk op m'n AB druk gaat alleen m'n binnenverlichting branden. Als ik wat langer druk ( geen secondes hoor ) gaat m'n LH gewoon aan....

DeNnZ

Forumguru
@Zwapp, Jazeker, ingeschakeld en 30 seconden zouden ze aan moeten blijven.

@Taffy, Ja, de binnenverlichting gaat dan wel gewoon aan. Op dit moment gaat de LH wel normaal aan bij een "normale" druk op de afstandsbediening maar dit kan later op de avond weer anders zijn. Ik ga het nog een aantal keer proberen vanavond en kijk dan even wanneer deze het niet meer doet.

DeNnZ

Forumguru
Zojuist weer een poging gedaan (gevolgd door nog wat pogingen, ik zal uit mn hoofd even proberen op te schrijvn hoe het ging.

poging 1 - Normale druk op AB - LH blijft uit.
Poging 2 - Lange druk op AB - LH gaat aan
Poging 3 - Normale druk op AB - LH gaat aan
Poging 4 - Lange druk op AB - LH gaat aan
Poging 5 - korte druk op AB - LH blijft uit
Poging 6 - Lange druk op AB - LH blijft uit
Poging 7, 8, 9, 10, 11, 12 etc - verschillende ontgrendel drukken (incl dubbel) op AB - LH blijft uit.

Paar minuten later:

Poging 1 - Normale druk - LH blijft uit
Poging 2 - dubbele druk - LH gaat aan
Poging 3 - Normale druk - LH gaat aan
poging 4,5,6 - Normale druk - LH gaat aan
poging 7 + -allerlei drukken - LH blijft uit

Ik denk dat LH een aantal keer (een stuk of 3) achterelkaar werkt en hierna voor een bepaalde periode uitgeschakeld word. Zouden jullie het wellicht eens willen proberen?

Laatst bewerkt:

Taffy

Forumguru
Lovenswaardige pogingen moet ik zeggen.
Maar helaas kun je mij nu lek schieten......weet het niet meer:nono:
Zal dit weekend ook ns gaan experimenteren..

DeNnZ

Forumguru
Dat zou top zijn!

Het lijkt inderdaad op dat er een beperkt aantal 'pogingen' is.
Nu ook weer, gaat de eerste keer niet aan, daarna 3 x wel en is daarna niet meer aan te krijgen.
Als ik nu dan bijvoorbeeld 5 minuten wacht, heb ik weer drie pogingen.

Vraag blijft natuurlijk nogsteeds; Waarom gaat hij bij de eerste keer niet aan?
Maar het komt VAKER voor begrijp ik...

Laatst bewerkt:

skodaboy

Forumguru
nu het donker buiten is ff het volgende met de 02 geprobeerd.

ik loop naar buiten en druk op de AB, verlichting gaat aan (schakelaar staat op auto)
vervolgens zet ik de schakelaar op 'nul' en sluit de wagen af.
nadien druk terug op openen en de verlichting gaat als nog opnieuw aan..

Joske

Forumguru
ach.. ik had het op mijn O2

en

...

nu op mijn O3 ook..

waarom?

geen idee :arghh:

Verschil met de O2 is wel, dat als ik het daar voorhad ik nog een keer drukte de verlichting wél aansprong. De O3 weigert dat halsstarrig. (zelfs in het pikkedonker)

Je kan er geen frequentie of aantoonbare omstandigheid aankoppelen. Het is ook altijd bij "leaving home".. nooit bij coming home :tegek:

Bakkertje

Forumguru
Ik had soms ook rare dingen bij m'n Superb. Bijvoorbeeld spiegels die niet inklappen een keer terug naar fabrieksinstellingen in m'n maxi dot loste eigenlijk altijd wel op.
In dit geval in het comfort menu even resetten. Wie weet helpt het.

DeNnZ

Forumguru
Bedankt allemaal.

Het comfort menu resetten is altijd te proberen.
Ik denk dat het gewoon een software iets is dat het niet altijd aangaat al is het pikke donker.

Bedankt nogmaals :-)

bobbl

Forumguru
Met de LH verlichting komt me bekent voor, kan de oorzaak niet in de lichtsensor liggen?
Heb regelmatig dat de binnenverlichting wel aan gaat en de LH niet.

oco1979

Forumguru
zie dat wagen van 2011,batterij in sleutel al eens vervangen. Nog geen wagen met start/stopsysteem op ? Of zit er al accubewaking op(sensor op de Minpool) Autoaccu gaan gemiddeld 4-5 jaar mee,gezien de omstandigheden wel te verstaan. Even de autoaccu uitmeten. Kan je met voltmeter ook doen. Kijk bij het starten hoever die zakt.

10,5 V +/- is nog goed,al die lager is,kan voor problemen zorgen. Dat is wel bij het starten,accu vol 12,7 V.

Bovenaan Onderaan