Leaving home werkt soms niet

nomad

Senior Member
Soms werkt mijn leaving Home functie niet. 's morgens in het donker als je de auto open doet gaan de lampen dan niet aan. Bij aankomst op de bestemming is het nog steeds donker en blijven de lampen wel branden (coming home). Doe ik daarna de auto open en op slot is alles uit. Tot zover oke. Doe ik daarna de auto weer open dan werkt leaving home weer wel. Ik snappum ff niet meer .. /forum/images/graemlins/confused.gif

Droopy

Actief lid
Klinkt alsof je auto niet weet wat je 'Home' is /forum/images/graemlins/grin.gif

Serieus: Heeft het niet iets te maken met de duur dat de auto dicht is (zou niet moeten)

Karstieman

Forumguru
</font><blockquote><font class="small">Citaat:</font><hr />
Heeft het niet iets te maken met de duur dat de auto dicht is (zou niet moeten)

[/ QUOTE ]

Nee, want bij mij springt 's morgens het licht gewoon aan.

nomad

Senior Member
Ik zal het wat proberen te verduidelijken:

Als ik in het donker wegga (leaving home) en ik doe de auto open, dan zouden normaal de lampen aan moeten gaan. Dat doen ze dus niet. Terwijl als ik in het donker aankom op mijn bestemming (coming home) en doe de auto op slot, dan blijven ze wel netjes 60 sec. branden en gaan ze daarna uit.
Ga ik daarna (nog steeds in het donker) naar de auto en doe de auto open (leaving home) dan gaan ze wel aan...

Is het nu duidelijk ? /forum/images/graemlins/cheer.gif

Wiseguy

Actief lid
Heb je in het MaxiDOT zitten klooien met de instellingen? Daar heb ik in het begin problemen mee gehad. Je moet een waarde instellen en dan gewoon wachten tot het menu vanzelf weer uit gaat... je moet niet "back" selecteren, want dat schijnen de zojuist ingestelde waardes niet vast te worden gehouden.... misschien dat je daar iets aan hebt?

Ik heb overigens zelf de waardes voor coming/leaving home op 30 seconden gezet.... dat vind ik lang zat... /forum/images/graemlins/grin.gif

VEEJAY

Forumguru
Dus het probleem is consequent/voorspelbaar? Dan lijkt mij het een instelling die de dealer misschien kan doen.

Karstieman

Forumguru
Gisteren nog even in de handleiding van de Skoda gezocht naar deze functie.
De coming home werkt via de lichtsensor.
Echter de waarde waarbij deze inschakelt (hoe donker het is), is instelbaar door de dealer (en misschien ook via het maxidot, maar dat weet ik niet zeker).

nomad

Senior Member
Heb je in het MaxiDOT zitten klooien met de instellingen? Daar heb ik in het begin problemen mee gehad. Je moet een waarde instellen en dan gewoon wachten tot het menu vanzelf weer uit gaat... je moet niet "back" selecteren, want dat schijnen de zojuist ingestelde waardes niet vast te worden gehouden.... misschien dat je daar iets aan hebt?

Ik heb overigens zelf de waardes voor coming/leaving home op 30 seconden gezet.... dat vind ik lang zat... /forum/images/graemlins/grin.gif

[/ QUOTE ]

Ik heb niets aan de instellinge veranderd, afgelopen week deed ie het zonder problemen. Ik zal de sensor eens schoonmaken, maar dat zal niet zo veel helpen. Ik had vorige week ook al dat ik onder de bomen reed: licht aan licht uit licht aan licht uit. De gast voor me moet wel gedacht hebben wat ik nou zat te seinen...

Wiseguy

Actief lid
licht aan licht uit licht aan licht uit

[/ QUOTE ]

Heb je je lichtschakelaar dan op die automatische stand staan? Ik rijd gewoon met mijn lichten aan.... altijd.... zien ze me tenminste altijd aan komen... /forum/images/graemlins/grin.gif Ik heb in die lichtstand dus geen enkel probleem.

Dutch

Actief lid
licht aan licht uit licht aan licht uit

[/ QUOTE ]

Heeee, dat probleem heb ik ook, maar dan alleen met mijn richtingaanwijzers /forum/images/graemlins/yeah.gif

nomad

Senior Member
Het wordt nog mooier:
Gisteravond om 23:00 pak ik nog even iets uit de auto. Open-koplampen gaan aan. Op slot, lampen weer uit.
Vanmorgen om 05:45 net zo donker als daarvoor om 23:00.
Auto open - geen licht aan.... /forum/images/graemlins/407.gif

Karstieman

Forumguru
Ik denk dat je auto een 'slow starter' is Nomad.
Je moet mij 's morgens ook geen moeilijke dingen vragen /forum/images/graemlins/smile.gif

Maar even zonder flauwekul, wat doet ie als je de lichtschakelaar op dimlicht zet ?

nomad

Senior Member
Ik denk dat je auto een 'slow starter' is Nomad.
Je moet mij 's morgens ook geen moeilijke dingen vragen /forum/images/graemlins/smile.gif

Maar even zonder flauwekul, wat doet ie als je de lichtschakelaar op dimlicht zet ?

[/ QUOTE ]
Heb ik dat... Ik zal er vanavond eens mee rommelen. Kijken wat ie doet in de verschillende standen.

Bovenaan Onderaan