Led binnenverlichting superskoda

Cordoba

Forumguru
Andere optie is dat er echt zuinige Led's in zitten, ook bij de standaardbinnenverlichting waarbij de gloeilampjes allemaal door led's vervangen worden zie je het effect van 'nabranden'. Dat heeft te maken met het feit dat als de spanning naar de led's afgeschakeld wordt, er nog steeds een elektrische lading op de stroomdraad tussen schakelaar en lampje zit. Bij een gloeilamp stroomt die lading in een fractie van een seconde weg, en merk je het niet, bij een zuinige led branden de led's echt een poosje na (vaak op lagere sterkte) tot de lading op de bedrading weg is. Als je ook maar één lampje verandert van led naar gloeilampje, is het nabrand-effect weg, doordat de lading dan snel wegstroomt via dat gloeilampje.

Gerjo

Senior Member
Ertromp, ik moest toch wel even gniffelen.

Ik zal vanavond of morgen nog even nakijken en meer geduld hebben...

Had superskoda ook al wel gemaild, maar wellicht zaten hier ervaringsdeskundigen.

Gerjo

Senior Member
Grappig, net weer geïnstalleerd en nu doen ze het! Bijzonder...

Wat wel een dingetje is, is dat deze module niet in de verlichting in de kofferbak past. Daar moet echt die B15S steeklamp in. De led-module die hier bij zit, is daar simpelweg te breed voor.

Anyway, ik ben er blij mee ;)

Rallye

Forumguru
Maar de set is toch voor een O2? Dus is dat een probleem voor Superskoda? Ik had in mijn O2 ook LED's achterin (net als nu bij de O3) en die pasten plug'n'play....

Gerjo

Senior Member
Maar de set is toch voor een O2? Dus is dat een probleem voor Superskoda? Ik had in mijn O2 ook LED's achterin (net als nu bij de O3) en die pasten plug'n'play....
Wellicht dat het niet past omdat ik een station heb...?

Bovenaan Onderaan