Led-dagrijverlichting gaat niet aan bij ontgrendeling

mpadmo

Nieuw lid
Ik heb een vraagje over 'leaving-home' bij mijn Skoda Octavia, 2013. Normaal gaat bij het ontgrendelen van m'n portieren met de afstandsbediening m'n stadslicht / led-verlichting aan, maar sinds kort alleen nog maar de binnenverlichting en spiegelverlichting. Hij is pas voor Apk geweest en ik heb het idee dat het sinds toen is veranderd, maar dat weet ik niet helemaal 100 % zeker...

Er is niets kapot aan de verlichting heb ik al gecheckt. Ook heb ik op internet gevonden dat je via je richtingaanwijzer in een bepaalde stand te zetten en nog wat handelingen dit terug zou kunnen zetten, maar lukt me niet.

Ik heb de dealer geïnformeerd deze zit helaas niet in de buurt en voor werk rijd ik juist de andere kant op...Via de telefoon wist de monteur het niet te vertellen helaas.

Heeft iemand een idee hoe dit zou kunnen. Ik heb ook al gekeken naar instellingen in het menu via 'Coming en leaving home', maar ook dit lukt jammergenoeg niet....

Hopelijk is er iemand die weet hoe dit zou kunnen worden opgelost.

Met vriendelijke groeten,
Maarten

CharlesTucker

Forumguru
Bij de mijne (ook Octavia, 2011) werkt de coming/leaving home alleen als de lichtschakelaar in de "auto" stand staat. Staat de schakelaar aan of uit, dan werkt het niet Wat me vaak opvalt als je auto voor APK/onderhoud wegbrengt is dat ie schakelaar door monteurs in een andere stand gezet wordt (lijkt me ook niet vreemd, zou best irritant zijn, allemaal brandende verlichting in de garage).

mpadmo

Nieuw lid
Dank voor je reactie.
Voorheen werkte het bij mij ook gewoon toen de verlichting uitgeschakeld stond, dus in de 0-stand. Ik heb de andere standen (van de verlichting) geprobeerd, maar daar gaan ze niet mee aan helaas...
Zodra het contact aan gaat gaan ze wel gewoon aan..

mpadmo

Nieuw lid
Misschien een rare vraag, maar moet de schakelaar dan in een bepaalde stand staan? Aan, uit, Auto?

mpadmo

Nieuw lid
Zojuist even geprobeerd, maar alleen de 'coming-home' functie werkt, de 'leaving-home functie niet' (alleen binnenverlichting en spiegelverlichting gaan hiermee aan.
Echter bij mij ging eerst de Led-verlichting ook aan met de schakelaar op 0 zodra ik de portieren ontgrendelde.

Spinal

Forumguru
Misschien wat ver gezocht maar heb je een multimeter? Meet dan eens de accu spanning als de auto een tijd stil heeft gestaan.
Bij mij doet de leaving home het ook niet maar de coming home wel. Bij mij is de accu aan vervanging toe. Die schakeld oa de leaving home uit zodat de auto toch nog goed gestart kan worden. Na een tijdje rijden is de accu weer opgeladen en doet de coming home verlichting het wel.

mpadmo

Nieuw lid
Dit zou het kunnen zijn. Thanks voor de tip!!! Accu hangt nu aan de oplader en zowel de ledrijverlichting als het normale dimlicht gaan nu aan bij ontgrendelen...dit met de schakelaar op AUTO.
Maar het gekke is nog steeds dat voorheen alleen de LED dagrijverlichting aan ging bij ontgrendelen met schakelaarstand 0... Of zou dit ook afhankelijk zijn van de kracht vd accu??

HarrieSkoda

Forumguru
Toevallig! Valt me op dat veel ‘problemen’ tegelijk komen en daarmee dus ook soortgelijke topics worden gestart.

Zoals @Spinal zei, accuutjes hebben het zwaar nu. Een keer laten laden kan zeker geen kwaad!

Antera

Donateur
Met CH/LH gaat nooit alleen de DRl aan maar altijd in combi met Dim of Mist. Net hoe het geprogrameerd is.

@mpadmo
LH ( later heb je het over CH) uitschakelen doordat de accu ver leeg is?? Daar heb ik nog niet eerder van gehoord. Wel word diverse modules uitgeschakelt voor stroom besparing maar CH/LH valt daar niet onder aangezien de centr. module juist nodig is voor oa. je c.v. enz.

maar goed ben nooit te oud om te lere

Sorry dat ik hier even tussen glip en mijn vraag stel maar kan je ook een 'coming home' creëeren als je geen AUTO heb, bij een octavia uit 2012?

Bovenaan Onderaan