LED-Kentekenplaatverlichting Superb i.c.m. CANBUS

Enige tijd geleden heb ik LED-Kentekenplaatverlichting aangeschaft.
Uiteraard rekening gehouden met de CANBUS van de Skoda, en de leverancier geeft aan dat deze LED lampjes 100% error free zijn, en geschikt voor CANBUS. (C5W)

Afijn, de lampjes zijn gemonteerd op de correcte manier en jawel....ze doen het voortreffelijk.
Het is écht een supermooi gezicht als je in het donker een uitgelichte kentekenplaat met LED-verlichting heb.

Maar toch.... het dashboard geeft de melding :
check numberplate lightning met tussen de klokken een brandend lampje (zie foto)

Hier even wat technische data van het LED-Lampje:

• [*]300% brighter than the average equivalent lights
    [*]Input: DC 12V-
    [*]Normal Working Voltage: 12V
    [*]Life-Expectancy: >60,000 hours
    [*]Low power consumption only 5w

Misschien dus onder de (electro)technische mensen iemand die mij kan vertellen wat er aan de hand is?

Bijlagen

• Error Skoda lampje.jpg
    Error Skoda lampje.jpg
    2,7 KB · Weergaven: 31
  • Error foto.jpg
    Error foto.jpg
    12,4 KB · Weergaven: 25

quorumz

Actief lid
die errors krijgen we ook, geeft dus aan dat er een lamp kapot is (kennelijk wordt er gechecked op basis van hoeveelheid weerstand en die van een led is veel lager)

Monteurtje

Forumguru
Dan zou je er een weerstand tussen moeten maken. Heb het ook wel eens met stadslichten geprobeerd LED i.c.m Xenon. maar dat werkt ook niet. Dan krijg je ook fout melding.

hemi24

Forumguru
Een domme opmerking tussendoor:

Een lampje van het type C5W kun je op 2 manieren plaatsen; kan het zijn dat verkeerd om de diode gaat "blokkeren"? LED's hebben een doorlaatrichting dacht ik?

quorumz

Actief lid
als je deze leds wilt houden, een zekering kopen en die knijp je door de draden heen (ik geloof dat dat 1 vd oplossingen is) of op zoek gaan naar leds die het wel doen. ik weet niet of ford ook een canbus systeem heeft want de nieuwe facelift van de galaxy en s-max komen ook met leds (inclusief in de auto)

Monteurtje

Forumguru
Als het affabriek LED's zijn is het systeem erop aangepast. Maar wat bedoel je met een zekering kopen en knijp door de draden heen?

pansaebr

Actief lid
beste,

Met die weerstanden wordt eigenlijk het stroomverbruik voor de lamp gesimuleerd dus een verbruik van 5w blijft 5w maar dan 4.5w bijvb. opgenomen door deze weerstand en wordt in warmte omgezet,de rest in licht door de leds.

groetjes

Bovenaan Onderaan