Led lampen inbouwen in dimlichten

Ik ben nu ruim 6 weken de eigenaar van een mooie Skoda Octavia uit 2018.

Het enige wat ik jammer vind is dat er geen led in de dim verlichting zit.

Wie heeft ervaring met het achteraf inbouwen van led.

Hebben jullie tips en trucs?

Verder schijnt het mogelijk te zijn om met obdeleven bepaalde dingen aan te passen in de Octavia.

Zijn er mensen die hier ervaring mee hebben?

mvg

Elmar

JeSko

Forumguru
Dacht dat @brepus13 zijn Octavia lll volledig van LED voorzien had zonder enige storing, dan moet je in principe niet eens coderen. Misschien kan hij je wat info geven, of je kan zijn topic over zijn O3 doorlezen.

brepus13

Forumguru
@Elmar de Boer

ik heb alle verlichting van mijn O3 vervangen voor led. Ik heb echter bi xenon verlichting met led DRL origineel. Alle overige verlichting heb ik wel vervangen binnen en buiten de auto.

persoonlijk ben ik geen fan van vervangende dimlichten als er geen projectorlamp in zit. (De O3 heeft dit iig niet) Ik vind het te fel, niet mooi en te ver weg bij het originele. Meningen hierover verschillen en er zijn er wel die het wel hebben gedaan. Hilox zit in het hogere segment hierin.

voor het vervangen van richtingaanwijzers, kentekenverlichting etc moet wel eenmalig gecodeerd worden.

EdK

Forumguru
Als je van LED afziet om welke reden dan ook, maar je wilt toch het wittere licht bereiken in je koplampen, dan is er nog de optie van de halogeen lampen met een blauwe coating er op !
Deze lampen van bv Philips en Osram zijn uiteraard 1 op 1 over te zetten zonder canbus meldingen en effect is bijna gelijk aan LED

h7_whitevision_set_met_w5w.jpg

Canon-Eye

Forumguru
De RaceVision en XtremeVision halogeenlampen van Philips geven meer licht dan standaard en lijken daardoor ook witer.

brepus13

Forumguru
Voor de looks leuk maar verder niet helemAal te vergelijken met de genoemde speciale lampjes van Philips, daar komt iets meer licht vanaf.

Tees

Donateur
Ik weet t voor de O3 specifiek niet, naar W5W zijn meestal alle kleinere lampjes rondom, vaak stadslicht, interieurlampjes, remlicht.

brepus13

Forumguru
Dimlicht is vermoedelijk H7. W5w lampjes zitten in het interieur en de stadverlichting (bij bi xenon de wimpers). Remlichtenzijn een heel ander formaat als het geen led is. Richtingaanwijzers idem.

Tees

Donateur
Jullie hebben helemaal gelijk heren, ik was even in de war met de kentekenplaatverlichting, die is meestal wel W5W. Remlichten zijn idd, net als achterlichten en knipperlichten (mits allemaal niet LED) van die bolletjes.

Captain Hook

Forumguru
Jullie hebben helemaal gelijk heren, ik was even in de war met de kentekenplaatverlichting, die is meestal wel W5W.
Nog verwarrender; kentekenplaatverlichting is meestal C5W:

c77f71a03ca166085736e67f28ed0cd935247379.jpg

en dit is W5W:

p1686447_900_900.jpg

En remlichten is meestal P21W:

p2591553_900_900.jpg

• Leuk
Waarderingen: Tees

Tees

Donateur
Hè verdorie, ik dacht toch echt dat ie bij mn F1c W5W was, maar je hebt gelijk, tis C5W. Tees gaat weer in zn hokje zitten :(

Tees

Donateur
Pfioew, dankjewel @brepus13, sla ik gelukkig niet alleen maar onzin uit. Ik stond al op t punt Peter-036 te vragen dat 'Forumguru' onder m'n naam terug te zetten tot 'Nieuw Lid' :D

Maar bottomline: W5W zit op allerlei plekken in allerlei auto's :jaja: Is ook een goed lampje om altijd op reserve te hebben.

EdK

Forumguru
Maar goed de W5W lampjes die bij de H7 geleverd worden zijn voor de stadslichten die in algemeen ook W5W benne

Bovenaan Onderaan