Led lampjes nummerbordverlichting

Sinds ik mijn Fabia heb, heb ik mijn nummerbordlampjes vervangen door leds, buislampjes. Deze geven een heel mooi helder lichtblauw lucht en een chique look aan de auto. Heeft iemand hier ook een positieve ervaring mee, en is dit volgens de wet toegestaan?

Rem82sch

Senior Member
Volgensmij staat er in de wet niet meer of minder omschreven dat de nr. plaat goed zichtbaar en leesbaar moet zijn.

Blackokkie2

Forumguru
Zolang je lampjes niet zo fel zijn dat ze de functie van de straatlantaarns overnemen mag het, wel in wit(beetje blauwe uitstraling mag)

Faabtsi

Actief lid
Heb ze er ook al bijna 2 jaar in zitten is inderdaad een luxere uitstraling! Heb alle lampjes vervangen door ledlampjes :)

Heb ze er ook al bijna 2 jaar in zitten is inderdaad een luxere uitstraling! Heb alle lampjes vervangen door ledlampjes :)[/quot
Heb ze er ook al bijna 2 jaar in zitten is inderdaad een luxere uitstraling! Heb alle lampjes vervangen door ledlampjes :)

Hoi Faabtsi,

Volgens mij heb jij ook een kek fabiaatje.. heb je foto's, ook van de led verlichting rondom? Wat heb je voor lampjes in de stadsverlichting vóór...daar zit normaal 5w5 in oid...

Faabtsi

Actief lid
De stadslamjes zijn de enigste lampjes die ik niet vervangen heb! Dat vond ik niet mooi haha!

Voorkant:

Bixenon (groot en normaal licht)
Drl led
Mistlampjes led

FC177274-73E5-44C2-A97B-0DE37E03E126-14250-00001C4BB36A0F1D_zpscd357641.jpg

Achterkant heb ik nog geen foto van zal ik zsm maken!

Word vervolgd dus ;)

• Leuk
Waarderingen: CDK

Zwapp

Forumguru
Wil in mijn O2 ook alles vervangen voor led verlichting, kun je met ons delen wat je erin hebt zitten en waar je het gekocht hebt?

Heb inmiddels stadslicht en kenteken voorzien van led, wil alleen nog de achterlichten en knipperlichten doen.

Waalko Kramer

Forumguru
Sinds ik mijn Fabia heb, heb ik mijn nummerbordlampjes vervangen door leds, buislampjes. Deze geven een heel mooi helder lichtblauw lucht en een chique look aan de auto. Heeft iemand hier ook een positieve ervaring mee, en is dit volgens de wet toegestaan?

Heb je geen storingsmelding op je dashbord? En wat voor lampjes heb je er nu inzitten? Type.. Ben benieuwd. Mvg, Waalko

guillaupa

Senior Member
Hallo allemaal,

Al flink zitten zoeken hier op het forum naar mijn antwoord.
Heb deze deels gevonden.

Ik had graag mijn kentekenverlichting door LED vervangen.
Nu is het natuurlijk zo dat meten weten is, maar dan nog lees ik 36mm en 39mm die leden gebruiken.
Sommige steken er ook een weerstand tussen waar ik niet echt fan van ben. (Antwoord dat ik gevonden heb omtrent de superb, maar niet voor de fabia)

Nu had ik gewoon duidelijk het antwoord willen weten of het 36 of 39mm is en of een extra weerstand nodig is?
Ivm canbus-error weet ik dat je geluk moet hebben ;)
Ik ben van plan bij leddel te bestellen. Hebben jullie een betere site waar ik kan bestellen?

Groeten.
Guillaume

Joske

Forumguru
moest ik @ertromp heten zou ik zeggen: kijk bij hypercolor.de
duurder maar wel canbusproof

betreft afmetingen.. weet ik het niet, toevallig al in je boekje gekeken of het daar niet bijstaat?

en anders tja, toch maar even er uithalen, is 5min werk ;)

guillaupa

Senior Member
Het is mij geen probleem om deze uit te halen hoor.
Maar aangezien ik dan toch nog twee verschillende afmetingen lees hier op het forum, twijfel ik nog steeds.

Dan kijk ik eens op hypercoler. Beter wat meer betalen voor kwaliteit dan minder voor briel!!:thumbsup:

guillaupa

Senior Member
Ah super om de foto eens bier te zetten!
Bedankt. Wat raden jullie aan? 5000k op foto vind ik wel iets hebben, maar is dit niet te "veel" in het echt?

Joske

Forumguru
ik (persoonlijk) zou geneigd zijn om voor de tussenversie te kiezen, 4000k dus :)

maar mss dat anderen ook nog wat foto's hebben met verschillende K waarden

Joske

Forumguru
Ik heb het ook gezien :)

maar zag je onderaan ook het volgende staan:

Supressing the disturbing error message:

In case Your car can monitor the lamp status of the number plate lights (CAN BUS / FIS), we have integrated matching ballast resistors into our LED lamps. But there are some exceptions. The error message will occur nevertheless at this type of car.

VW Tiguan Bj. ab 2010, VW Caddy ab Bj. 2011, VW Passat CC ab 2011, Audi A3 ab 2009, Audi A4 B7, Audi TT(S) ab 2009, Audi A1, Audi R8, Seat Altea ab 2011, Seat Exeo, Seat Leon ab 2010, Skoda Fabia II ab 2011,
Skoda Octavia ab 2009, Skoda Superb ab 2009, Skoda Yeti, Fiat 500, Mercedes ML und BMW E38 BJ 1995.

Bovenaan Onderaan