LED Matrix verlichting

Goedemorgen,

Toen ik deze werk mijn nieuwe Kodiaq business leaseauto geleverd kreeg, werd ik onaangenaam verrast door het feit dat in het nieuwste model niet langer LED matrix verlichting wordt geleverd ☹️
Ik heb hierover geklaagd en gezegd dat ik verwacht dat dit wordt opgelost (dit type verlichting was voor mij een belangrijke reden om voor de Kodiaq te kiezen).
Helaas kreeg ik te horen dat het “technisch niet mogelijk zou zijn” om dit achteraf in te bouwen.
Ik kan me dit echt niet voorstellen. Is er iemand in de groep die hier iets zinnigs over kan zeggen?
 

Japanese Power

Donateur
Of het technisch onmogelijk is graag ik me wel af. Wel of het kostentechnisch mogelijk is. Je zult naast de vervanging van de units heel veel andere zaken ook moeten vervangen / aanpassen en programmeren. Maar ik denk dat er in de kleine lettertjes van je orderbevestiging wel iets zal staan.

Andere tip: Meet & Greet. Wel zo netjes als je ergens binnenvalt.
 
Wat was de reden dat het niet geleverd werd?

Hebben ze de optie - zonder te melden - weggelaten vanwege bijv. chiptekorten, of hoort het überhaupt niet bij die uitvoering van de auto?
 

BramBam

Forumguru
Dit zit toch juist in het FL (nieuwe) model. Op het pre-FL (oude) model was dit helemaal niet leverbaar (wel Full LED met AFS). Full LED is op FL ook standaard, Full LED Matrix niet op alle uitvoeringen. Op de Business Editiion is het volgens mij niet standaard. Op de Business Edition Plus wel.
 
Laatst bewerkt:
LED matrix was standaard op alle modellen ten tijde van de order (juli 2021) en nu zit het blijkbaar niet meer op de business. Hierover is geen communicatie geweest…
 

Herre

Senior Member
Dit soort dingen is, hoe frusterend ook, waarom er in de brochures of sites altijd een voorbehoud gemaakt worden dat er wijzigingen doorgevoerd kunnen worden. Denk dat er achteraf niet zo heel veel aan te wijzigen is.
 

Pietdevries

Actief lid
Ik heb net de gewone business gekregen, voorraad model maar productie van dit jaar en de Matrix LED's stonden er als aparte optie op de rekening. Dus ik denk dat het inderdaad tussen de order en de eigenlijke productie is gewijzigd. Word je wel 500 euro door de neus geboord eigenlijk:
matrix.png
Heb je wel de driehoekige camera op je voorrruit?
 

BramBam

Forumguru
LED matrix was standaard op alle modellen ten tijde van de order (juli 2021) en nu zit het blijkbaar niet meer op de business. Hierover is geen communicatie geweest…
Heb inderdaad prijslijst Juni 2021 gevonden en daar staat het nog bij de Business Edition.

https://s3.eu-central-1.amazonaws.c...media/08/prijslijst-skoda-kodiaq-facelift.pdf

Vind het eigenlijk niet normaal dat dealer/importeur/fabrikant dit zonder vermelding, kunnen aanpassen. Moment van bestellen moet leidend zijn voor de opties die je krijgt. Helaas is de realiteit anders en heb je door de kleine lettertjes geen poot om op te staan.

Zeker op dit moment met alle problemen in de supply chain door het chiptekort en de oorlog in Oekraïne, is het maar afwachten wat je wel/niet krijgt en hoe lang het duurt voordat je auto geleverd wordt. Heb al van verschillende mensen de afgelopen weken gehoord dat er opties ontbreken op bestelde autos en dat ze op het moment van leveren gewoon voor het blok gezet worden. Accepteren of nog langer wachten.
 

Pietdevries

Actief lid
Als het een optie is wel maar hier is het dus een standaard item dat is omgezet naar een optie. Technisch dus geen ontbrekende optie maar in de praktijk komt het op hetzelfde neer, niet erg netjes.
 

Herre

Senior Member
Maar je mag er toch vanuit gaan dat voor een niet-geleverde optie de prijs weer in mindering wordt gebracht?
Ik zou de auto in elk geval simpelweg niet afnemen als ze dát niet zouden doen...

En die dealer kan een feestje vieren omdat hij hem dan tegen de huidige prijzen als voorraad auto kan aanbieden. Ik denk dat je geen poot hebt om op te staan.
Het is in dit geval trouwens niet een niet geleverde optie, maar een aanpassing van het standaard uitrustingsniveau. Contractueel is dat iets anders.
 
Bovenaan Onderaan