LED Octavia achterlichten.

Rictavia

Actief lid
Interesse peiling!

Ik heb mijn hand weten te leggen op een setje LED Octavia achterlichten voor de Sedan, worden doorgaans geleverd op een Chinese Octavia en is dus ook een origineel Skoda onderdeel.

Prijs is rond de 300,-

4251827.jpg

holzi5udtqkhz.jpg

Kan ze binnen een week of 2 hier hebben liggen. Als er intresse is natuurlijk!
 

deusjevo

Forumguru
Ben evt in de markt voor Combi lichten (facelift model 2010) als ik zeker weet dat er geen canbus meldingen komen.
 

Kensel

Forumguru
Passen ze wel op een OII pre-facelift?
Wil inderdaad eerst even zien hoe het eruitziet als het ingebouwd is (inderdaad filmpje o.i.d.) - mits deze er zijn..
En verder inderdaad ook afhankelijk of er geen storingen optreden.. anders heb ik ook wel interesse..
 

Rictavia

Actief lid
Tot nu toe ben ik ze alleen nog tegengekomen voor de combi.

Deze achterlichten zijn alleen leverbaar voor de Sedan.
Ik denk dat jij in de war bent met aftermarket achterlichten.
products_8236__.jpg

Persoonlijk denk ik dat eventuele storingen wel weg te coderen zijn met VAG-COM, is imeers ook zo bij een Golf als je LED- en bij een Jetta Amerikaanse non-LED achterlichten steekt.
 
@rictavia

klopt, ik wist tot vandaag niet dat er ook orginale uit China verkrijgbaar waren.

Ga jij ze zeker aanschaffen?

@RefleCs

Heb het idee dat deze geen goedkeuring hebben\krijgen in Nederland, kleur is geel oranje.
 

Rictavia

Actief lid
Komt omdat het een wat slechtere camera is, waarschijnlijk een telefoon. Daarom flikkert het wat en lijkt het wat gelig.

Ik ga ze nog niet kopen voor ik weet wie er eentje wil! Buiten dat staat hier een Combi op de oprit! :)
 

Cyrus

Actief lid
Passen ze wel op een OII pre-facelift?

Ja, dat past gewoon. Alleen ben je dan wel de verplichte rode retroreflector kwijt: bij de PFL zit deze in de unit (in het witte gedeelte van achteruitrijlichten en knipperlichten); bij de facelift is dat deel helemaal helder geworden en zijn de retroreflectoren naar de bumper verhuisd.

Geen retroreflectoren = APK-afkeur. Om dat te omzeilen, kun je voor de keuring natuurlijk de units even omwisselen, maar dat is ook weer zo'n gedoe.

Oplossing voor een PFL is dan een bumper van de facelift in de juiste kleur op je auto zetten, want je wil natuurlijk geen goedkope rechthoekige plakdingen van de Halfords.

Maar als je PDC hebt, verval je van het ene probleem in het andere: de PDC-sensoren zijn dan - afhankelijk van het bouwjaar - zeer waarschijnlijk niet meer compatible met je comfortmodule: na de facelift zijn er andere sensoren in de bumper(s) toegepast - dat is duidelijk te zien. Dus dan zou je comfortmodule vervangen dienen te worden. Met als mogelijke complicatie dat die nieuwe comfortmodule weer niet "praat" met de centrale computer etc. etc.

Andere oplossing is om de twee bumpers te combineren: het bovendeel van je huidige bumper en het deel onder de sensoren van een facelift-model. Een goede kunststoflasser weet daar wel raad mee, maar volgens mij is dat een dure grap (nog los van het spuitwerk natuurlijk).

Of je monteert een facelift-bumper zonder sensoren en dan geen PDC meer.... Maar dát wil je niet ;)
 

Kensel

Forumguru
Hmm.. Dan denk ik maar even de units voor de APK omzetten.. haha
Hebben deze reflectoren verder nog ergens nut voor?
 

Cyrus

Actief lid
Ja: als je verlichting uit mocht vallen, dan ben je van de achterzijde nog zichtbaar. Valt de verlichting aan één kant uit, dan ziet achteropkomend verkeer je nog steeds als een auto en niet als motorfiets.

En als je auto ergens op een onverlichte weg of parkeerplaats staat, is hij ook beter zichtbaar door de retroreflectoren. Aan de voorzijde zullen de spiegels in je koplampen voor reflectie zorgen.
 

Cyrus

Actief lid
Ja natuurlijk... Die laat je een hele avond branden als je bijvoorbeeld in de bioscoop zit, of twee weken aan staan als je met vakantie gaat en dan je auto op Schiphol laat staan (zoals wij altijd doen).
 
Bovenaan Onderaan