Led-verlichting!! Dimlicht

Status
Niet open voor verdere reacties.

Borrie1973

Actief lid
Mijn vrouw heeft de fabia en als er goede ervaringen zijn, is aanschaffen misschien een overweging, heb nog geen foto's nog gezien met aanzien. Ben benieuwd!

Noord26

Forumguru
2400 lumen? Dan zou ik opteren voor en goede normale H7 lamp. Of aftermarket-Xenon wat je voor minder een kwalitatief goed setje hebt met 3200lumen. Gaat prima icm je lens koplampen.

CDK

Forumguru
Ik ben vooral erg benieuwd,
1) verschil qua looks voor en na
2) verschil in zicht voor en na
3) of e.a. wel écht plug & play / storingsvrij is

Komen er before & after pica's? @Waalko Kramer?

Joske

Forumguru
er zitten ballasten (weerstanden bedoelen ze wsl om de canbus te omzeilen..) bij zo te zien maar wat mij altijd zo afschrikt bij deze spullen zijn die "gigantische" koelvinnen die gemonteerd zijn. Deze worden volgens mij echt wel behoorlijk warm, zelfs heet! En waar gaat dan al die warmte naar toe in de behuizing? Lijkt me wel het testen waard alleszins, maar zou in het begin toch regelmatig de behuizing rondom checken op smelten oid..

EdK

Forumguru
Deze worden volgens mij echt wel behoorlijk warm, zelfs heet! En waar gaat dan al die warmte naar toe in de behuizing? Lijkt me wel het testen waard alleszins, maar zou in het begin toch regelmatig de behuizing rondom checken op smelten oid..

Tsja @Joske denk dat dit zorgen maken om niets is ...... Hoe warm worden je standaard halogeenlampen ??
Denk dat hiermee meer warmte wordt ontwikkeld dan met de leds hoor, en de ballasten ( weerstanden ) die zullen buiten de unit geplaatst worden en zijn al in plastic uitgevoerd dus die zullen ook niet te warm worden...

Joske

Forumguru
Ik weet het toch niet hoor.. Volgens mij toch heter dan halogeenlampen maar verbeter me indien ik mis ben ;)

EdK

Forumguru
Je hebt thuis ongetwijfeld led en gloeilampen liggen voor je wagen, dus zet ze beide maar onder spanning en kijk maar met welke lichtbron je de grootste blaar op je handen krijgt..... proefondervindelijk is de beste testmethode , al sinds je kindertijd werkte dat !! papa en mama zeiden @Joske niet doen je gaat vallen....... maar joske ging niet luisteren en viel toch en wat gebeurde er ??????? juist joske ging vallen en huilen omdat het toch wel pijn deed...

Waalko Kramer

Forumguru
Krijg net een email van Xenonlamp binnen dat ze op zoek gaan naar iemand anders die ze wil testen.

Reden is dat ik 2 linkerhanden heb en ik ze zelf niet kan monteren!

Dus helaas voor mij en jullie!

Noord26

Forumguru
Die ballast is mooi voor de show. Het is gewoon een flinke weerstand om het mindere stroomverbruik van de LED lampen omhoog te tillen naar het normale stroomverbruik van de halogeen lampen. Zodat de CanBus niet overstuur raakt.

Geen enkele LED heeft namelijk een hogere opstartspanning nodig. Dat is voor echt puur voor Xenon. LED's werken op een bepaalde vaste spanning.

EdK

Forumguru
Maar alles leuk en aardig verder dat men met steeds meer H4 /H7 en verdere H vervangers in Led komt
En met de lichtsterkte word het ook steeds beter maarrrrr dit gaat zeker niet inhouden dat het perfecte vervangers zullen zijn voor de halogeenlamp.

Want bij de Xenon en de halogeenlamp zijn de reflectoren in de lamp hierop afgestemd zodat je een maximale bundel hebt met beide lampen op het wegdak
De led is totaal anders opgebouwd en is niet zoals een xenon en halogeenlamp een rondstraler in de reflector (koplamp) en kan ondanks dat deze meer licht geeft in lumen toch een geheel andere lichtbundel op wegdek geven die zelfs slechter kan zijn.
En de bundel kan zelfs zo slecht zijn dat hij zonder opnieuw afstellen van je lichten een tegenstander kan verblinden.
Dus aub hou daar rekening mee voor je tegenliggers als je met de H Leds gaat experimenteren !

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bovenaan Onderaan